I morgon höjs momsen

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Alla extra utgifter som tillkommer blir ju tunga för de som inte har så hög inkomst. Men staten måste ju ha in pengar till underskottet.

Kommer inte reavinst skatten att höjas likaså inom kort, eller är det bara ett förslag än så länge?

Har du sett nåt förslag på det? Inte jag. Fast det har väl inte
med denna momshöjning som nu är "på tapeten" att göra iofs....
Reavinsskatten för icke residenta är väl 19%?

Kanske nån vet bättre :confused:

Ciao P ;;;;;)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har du sett nåt förslag på det? Inte jag. Fast det har väl inte
med denna momshöjning som nu är "på tapeten" att göra iofs....
Reavinsskatten för icke residenta är väl 19%?

Kanske nån vet bättre :confused:

Ciao P ;;;;;)

Reavinstskatten är väl tillfälligt höjd till 21 % år 2012, om man spekulerar med att gå tillbaka till 19 % eller höjer ytterligare är inte officiellt. Dock har man ett "erbjudande" just nu för köpare i år får reducerad reavinstskatt vid försäljning inom X år

Reavinstskatten ska vara lika oavsett om man är spanjor ( resident) eller ej, det är några år sedan det var 35 % för "utlänningar" och 15% för "spanjorer" (om jag minns rätt) - innan EU ställde krav på förändring

Här på Kanarieöarna går vi från 5% till 7% i morgon. Det är faktiskt en större höjning än att gå från 18% till 21%!

Reavinstskatten är väl tillfälligt höjd till 21 % år 2012, om man spekulerar med att gå tillbaka till 19 % eller höjer ytterligare är inte officiellt. Dock har man ett "erbjudande" just nu för köpare i år får reducerad reavinstskatt vid försäljning inom X år

Reavinstskatten ska vara lika oavsett om man är spanjor ( resident) eller ej, det är några år sedan det var 35 % för "utlänningar" och 15% för "spanjorer" (om jag minns rätt) - innan EU ställde krav på förändring

Jo "Ester" sa att reavinstskatten är 21%. Det är väl knappt nån som
får reavinst nu för tiden :cool:
Och lockbetet att köpa var väl före sista december för att få halverad
reavinst när man än säljer tror jag. Samma där...lär väl dröja innan
man får vinst...men en vacker dag så...Ligger man ändå i startgroparna
att köpa så kan man ju skynda sig innan årets slut då...
Ciao P :sol:

Nya trådar

Back
Toppen