Ikea Murcia - åka ihop 28 april? Eller tips på sätt att ta sig dit?

tomz

Ny medlem
Den 28 april ska jag besöka Ikea i Murcia. Om någon annan planerar att åka dit liftar jag gärna med er.
Annars, tar jag gärna emot tips på hur man kan ta sig dit på ett smidigt sätt från Torrevieja. Taxi antar jag är väldigt dyrt?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Taxi kostar ca 70-75 euro från Murica (Ikea) till Torrevieja.
Att få något hemkört kostar 69 euro.

Så om du köper något som går in i en stor taxi så kostar det ca samma pengar att ta en taxi hem med sakerna än att beställa hem sakerna.

Buss tar ca 1,5 - 2 timmar från Torrevieja, enkel resa.

Det finns inget Taxi-stopp vid Ikea i Murcia, så du är tvungen att beställa dit en om du ska ha en taxi därifrån.

Det kostar 79€ att få varor hemkörda inom zon B där t.ex. Torrevieja ligger. Detta gäller varor till ett värde av 1.500€. Sedan tillkommer 39€/varor värda 1.500€.
rocio

Min granne har hyrt bil i en månad för 107 E , vissligen liten bil men då kan ni åka dit varje dag i en månad till samma pris som Taxi tur och retur!

Du kan nog hyra en bill för bra mycket mindre. Kruxet är väl kanske att kunna plocka upp och lämna den i Torrevieja.

Jag hyrde en minivan för under 50€ för ett tag sedan, fast dà hämtade och lämnade jag den i Alicante. Knappast värt det för dig

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag ska handla ofantliga mängder, så det blir hemkört. Hittade taxi för sextio euro.

Hur ofta går bussen?

Hyra bil känns så vanskligt med alla försäkringar och tillägg. Golden car var inte trevligt.

Nya trådar

Back
Toppen