IKEA

Mari V

Ny medlem
Hur tar man sig till IKEA utan bil? Finns det bussar eller är det taxi som gäller?
Finns IKEA i Alicante eller är det Murcia?
// M

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Mari!
Det går bussar från Torrevieja till Murcia. Sedan kan du ta en taxi därifrån till Ikea. Jag vet inte, kanske stannar bussen vid Ikea. Att ta taxi från Torre-Ikea kostar naturligtvis en hel del. Kanske uppåt en tusenlapp :(. Det är ju några mil. Du kan titta på www.costazul.net sedan "Lineas y horarios" så ser du när bussen går. Det finns inte något Ikea i/utanför Alicante ännu.
rocio

Fick för mig att det fanns nàgon i Torrevieja omràdet som gjorde dagsutflykter till IKEA fràn Torrevieja.
Nàgon som vet mer?

Det har faktiskt gått någon form av dagstur till Ikea som något engelskt företag arrangerade. Kostade c:a 10€ om jag minns rätt. Jag ska försöka kolla om det fortfarande finns kvar.
rocio

Är att åka buss Torrevieja - Murcia som gäller och sedan lokalbuss.
Linjerna 1 och 49 går förbi IKEA och stationerna heter IKEA eller Issorm

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag kollade på ett engelskt forum och fick uppgift om att Davids Coachtrips kör till Ikea 1 gång/veckan för 11€ (trodde personen som svarade). Tel.nr 966 785 910. Dom hämtar upp folk lite överallt.
rocio

Hej igen!
Nu har jag kollat med Davids Coachtrips och dom gör inte längre några dagsturer till Ikea ;:(. Man får alltså ta Costa Azul-bussen till Murcia och sedan lokalbussen till Ikea.
rocio

Nya trådar

Back
Toppen