Inga svenskar..men bredband då?

carolinafalck

Ny medlem
Hej igen, det verkar inte finnas några svenskar i vårt närområde:)

Så då får man väl umgås lite med folk därhemma istället.
Hur gör ni andra med internet?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag använder mig av en "locutorio" = internetcafé. Billigt om man inte använder mycket.
Finns till olika priser.
 
Nu har ju inte vi flyttat ner, men håller på att köpa ett litet radhus ganska centralt Torre. Vi kommer dock att installera internet via DVBlab när vi kommer ner, dom har fått bra referenser från medlemmar på forumet. Men det finns nog andra alternativ också.
jag kan tillägga att vi andvänder internet rätt frekvent hemma, så att gå till internetcafe räcker ej för oss. Annars kanske du kan bli stammas på något fik som har fritt internet ;)

länk till en av trådarna angånde dvblab har du här
 
Vi är pendlare till Torre och har SatTv plus där vi betalar för wifi den tid vi är, månadsvis. Fungerar jättebra och är prisvärt tycker vi och bra om man vill se svensk tv hemma som omväxling. Fungerar på loknande sätt som DVBlab. Hur mottagningen är med antennerna, hastighet och störningar på internet kan ju variera mellan olika platser. Och man måste ju kunna sätta upp en antenn på taket... Vi skall ha 5Mb och har oftast mer. Dock kan det ibland, vid hög belastning någon gång ligga på lite under.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har också Sattv plus och det funkar finfint för oss också! Lycka till!

Hej Hanna, visst bodde ni i Calas Blancas? Eller har jag blandat ihop dig med någon? Anledningen till att jag frågar är för att vi håller på att köpa i den urbanisationen. Känns bra att veta det funkar bra där.
 
Hej kinng!

Hoppar in här :) Va kul att ni valde det området som jag så ofta
förordat pga närhet till allt annat thumb Jo Hannah kan svara själv men hon har
bostad där.
Ja SATTvplus funkar bra där liksom hos vänner i området bredvid
Nueva Torrevieja. Måste ha en liten antenn på takkanten och det är ju inte
alltid man får om man inte bor högst upp.

Har bilder därifrån på bloggen 11 och 13 dec. Fotade nästan Hannahs hus sa hon :)

Chao P :sol:
 
Hej P.
Kul att få se lite nytagna bilder på området. Ni ser ut att ha så bra väder nu.
Vi hittade ett litet radhus så montering av antenn är inget problem. Preliminärt får vi ta över 10/2.
Tyvärr har vi inte möjlighet att åka ner direkt, men vi ska försöka komma ner innan mars är slut. Ska bli så härligt!
 

Nya trådar

Back
Toppen