Innan resan, behöver vi förberda oss?

dragspel

Ny medlem
Jag har en fråga vi ska ned i November och titta runt på radhus. .
1,5 dag med mäklare och 2 dagar själva. Om vi hittar något då behöver vi förbereda oss här hemma innan.Pengar finns men behövs intyg av något slag.
Svenska mäklaren sa att de ordnar allt .Men om vi hittar något genom en spansk mäklare hur fungerar det då?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hola!

Intyg av något slag behöver ni inte om ni inte ska låna pengar.
Jag skulle ordna NIE-nr innan om ni bor nära en spansk ambassad.
Sthlm,Gbg el Lund.
Så tycker jag som jag alltid gör - att hittar man ett objekt så ska man
kontakta en bra juristfirma som står på ens sida i köpeprocessen.
(Även om det är en svensk mäklare) Det kostar lite men det är stora
pengar man ska ut med.
Då spelar det ingen roll vem man köper av thumb
Man ska alltid vara beredd att kasta in handpenning så ingen annan hinner
före...Det går snabbt nu :) 3000E är vanligt.
Ciao P :sol:

1. Fördel att ha pengar till handpeng på en spansk bank
2. Hitta en advokat som kan hjälpa er med köpprocessen innan ni skriver på något hos mäklaren eller betalar någon handpeng.

Intyg vet jag inte vad det skulle vara
(Preciosa hann före :) )

1. Fördel att ha pengar till handpeng på en spansk bank
2. Hitta en advokat som kan hjälpa er med köpprocessen innan ni skriver på något hos mäklaren eller betalar någon handpeng.

Intyg vet jag inte vad det skulle vara
(Preciosa hann före :) )

I många fall när jag är inblandad som mäklare så betalar man reservationsbeloppet 3000 Euro till en svensktalande på en advokatfirma och där skrivs också köpeavtalet. Beloppet dras på ett Visa-kort eller liknade och det funkar utmärkt med ett svenskt dito och pengarna hamnar hos advokatens skyddade klientkonto
Pass och ev. passfoton kan vara bra att ha med
Foton 2-3 st på er var behövs om ni inte fixat NIE-nummer innan - då hjälper advokatbyrån till med detta

Nya trådar

Back
Toppen