Internet i Spanien

Status
Stängd för vidare inlägg.

asa-nesse

Ny medlem
Hej! Jag är i Spanien i fem månader varje år och skulle vilja ha tillgång till internet på bästa sätt. Vi hyr ett radhus och tydligen går det inte att på ett bra sätt abonnera på ADSL på den fasta linan för denna korta tid. Mobilt internet vore ett alternativ men det verkar svårt att hitta ett med obegränsad datatillgång på så kort tid som fem månader. Jag lyckades skaffa ett på Carrefour på tre månader men med begränsad trafik (1 gb per månad tror jag). Detta räcker dock inte långt. Någon som har ett bra tips? Jag är beredd att betaa upp till 60 euro per månad men efter kontakt med Telefonicas engelskspråkiga service så verkar det inte spela någon roll hur mycket jag vill betala. Något förbetalt mobilt internet med oberänsad datatillgång verkar inte finnas. Har jag fattat dem rätt? Hur göra?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Orange och Vodafone har förbetalt mobilt internet och jag tror att Telefónica har nyss börjat med det. Gå till The Phone House, de brukar ha de flesta produkter av alla telefonoperatörer.

Vodafone tar betalt typ 1,50€ per dygn med obegränsat tillgång, eller det kanske är det priset för de av oss som har fast lina med dem, det typ ingår i "paketet" att man kan ha mobilt internet om man vill och man kan använda det utan kostnad om det blir fel på linan (har hänt ett par ggr). Jag är inte alls nöjd med Vodafones "fast telefon" men internet funkar mer eller minder ok. När jag använt mobilt internet, har det gått långsammare, men det duger för enkla grejer.

Telefónicas telefonkundtjänst består av de mest korkade människor man kan hitta på de länder där de sitter, vare det sig Spanien, Morocco eller några länder i Sydamerika. Bäst att gå på deras affärer direkt.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen