internet uppkoppling

Hej alla glada, är precis hemkommen efter 10 härliga dagar i torre, med massa husrenovering.
Jag har en fråga som rör internet, vad är smartaste lösningen för att få ett hyfsat internet när man är nere på semester, finns det liknande stickor som finns i sverige som man bara pluggar in i datorn? i så fall finns det kanske lite prisuppgifter, hastighet mm. vore evigt tacksam för tips
med vänliga hälsn
Tony
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hejsan
Vi köpte mobilt bredband på USB-sticka med Movistar som leverantör.
Detta fungerade väldigt dåligt och vi provade det på flera olika platser runt Torrevieja.
Vänner till oss har provat detta med 2 andra leverantörer, tyvärr lika dåligt resultat för dem.
/N
 
Hej Tony!

Finns inget superbra mobilt internet som fungerar överallt.
Om man bor utanför Torre som du gör va? Kolla med
norska Mas Movíl om dom funkar...Öppet köp med andra ord...
Dom har väl minst dålig kundservice iaf, talar skandinaviska.
Ska vara billiga också...men som sagt det där med täckning....
Vad jag vet så använder dom bolaget Orange´s nät. Borde väl
vara Telefónicas från början...
http://www.masmovil.es/en

Nån kanske vet var dom säljer det, Gallerian på La Loma 37-39 hos
IKB Data & TELE 625295120 kanske?

Ciao P :sol:
 
Hej Tony!

Finns inget superbra mobilt internet som fungerar överallt.
Om man bor utanför Torre som du gör va? Kolla med
norska Mas Movíl om dom funkar...Öppet köp med andra ord...
Dom har väl minst dålig kundservice iaf, talar skandinaviska.
Ska vara billiga också...men som sagt det där med täckning....
Vad jag vet så använder dom bolaget Orange´s nät. Borde väl
vara Telefónicas från början...
http://www.masmovil.es/en

Nån kanske vet var dom säljer det, Gallerian på La Loma 37-39 hos
IKB Data & TELE 625295120 kanske?

Ciao P :sol:

Vi köpte MasMovil och det fungerar bra i Torre, köpte det nere på C/Alfred Nobell nästan sidan om TorreTay,));) tror jag dom heter mäklarfirman där.

//Eckhoff
 
Skaffade själv Satnet, bredband via satellit i Torre i somras och det funkade bra. Praktiskt på det sättet att man betalar bara för tiden man är där. Installationen kostade 220 €, de sätter en satellitmottagare på hustaket och drar en lina till lägenheten och modemen. Månadskostnaden är 20 € för 5 Mb och man betalar enkelt med kort på deras hemsida.
http://sattvplus.com/english/index.html
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vi beställde vårat på Skandinaviskt center. Kostade 50 euro att koppla in wifi i lägenheten, det kostar 17euro i månaden som dras från vårat konto. Funkar utmärkt.
 
Jag har inget mobilt/fast nät i Torre, för jag är där bara på semestern. Då går jag helt enkelt till en "locutorio" och använder deras apparatur. Kostar 70c/h. En timme räcker ganska långt för ofta har de snabba datorer. Jag tycker det är prisvärt för det lilla jag vill använda nätet till. Det gäller dock att fråga sig fram, det finns olika priser. Dyrast var vid Playa del Cura 2€/h, C/Navegantes (snett emot skoaffären).
 
Är så dålig på att komma ihåg sånt :-) det är det minsta abbonemanget. Det är snabbt och säkert, räcker till att surfa mycket men inte till att ladda ner filmer och stora spel. Och skulle det vara så att det tar slut så är det bara att köpa till mer utrymme när vi är där.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
ockerpris

I La Siesta centrum betalade jag i maj 1 euro för tjugo minuter.

Det var mycket! ;:( Jag har aldrig betalat så mycket för locutorio. Kanske för att det finns gott om dem i centrum och därför är det lätt att tacka för sig och gå till nästa om det skulle visa vara ockerpris på den första.
 
Hola.

Jag har precis fått, likt Mauri, en gallerdisk/antenn monterat av SatTvPlus. De satt den på hustaket och drog i kåkens befintliga kanaler in i lägenheten. Monterade trådlösrouter och testkörde.

Jag beställde 3Mbit/s för 15€/mån + 60€ i installationskostnad + 60€ för att hyra parabolen/routern.

Det är nog inte det billigaste, men jämfört med mitt Masmovil simkort i iPaden så funkar den här lösningen klockrent. Har klockat på bredbandskollen ett par gånger och det har varit prick 3mb ner och något sämre upp.

Det enda negativa jag kan säg att de två bulgarer som gjorde installationen inte var de mest noggranna hantverkarna jag stött på..men jag höll koll på dem och det var nog bäst;)

/ Perra
 

Nya trådar

Back
Toppen