Och jag slänger in en varning om mäklarfirmorna Solpatri, 2HomeSpain samt Hed Real Estate i Torrevieja. Dessa drivs av samma bedragare, säkerligen finns fler företagsnamn som jag inte känner till. Kolla namnen på dessa bedragare hos 2HomeSpain och akta er! Jag blev blåst på 80.000 euro, får inget tillbaka trots advokat och rättegång. Jag har varnat här förut men blev då hotad av dom - jag skulle inte få tillbaka pengar om jag inte tog bort min varning här - men det verkar jag ju inte få ändå och kan min varning rädda andra från samma sak är det bara bra. Mitt fall är ju kört ändå liksom.
Tillvägagångssättet är smart, dom lurar oftast köparen på handpenningen och drar ut på det hela tills köparen tröttnar då det kanske kostar mer att driva fallet eller inte vet hur han ska få igen pengarna. Ibland betalas dessa tillbaka men endast efter domslut!
Tack vare vissa återbetalningar kan dom fortsätta att luras, inte samma regler i Spanien när det gäller näringsförbud. I mitt fall skrev jag på en fullmakt för att mäklaren skulle fixa el, sophämtning etc tills jag kom ned igen. Med den fullmakten annullerade mäklaren köpet och behöll pengarna. Jag betalade tyvärr kontant. Så när jag gick från notarien med en av mäklarna gick alltså en annan av mäklarna dit med fullmakten från mig och annullerade köpet. Allt gick korrekt till hos notarien!
Sedan blev det en seg-deg med alla bortförklaringar som mäklarna körde med, dom gick oftast inte att få tag på etc etc. Jag lyckades stämma dom via advokat i Torrevieja men stackarna har ju inga tillgångar, det blir konkurs och att starta upp igen för dom i värsta fall för att slippa betala mig - eller en kraftig muta till rättsväsendet kanske, för det verkar inte bättre. Dom lever gott vidare, köper och säljer för fulla muggar medan jag blev av med mitt livs besparingar, numera bitter och fattig
Så se upp ordentligt! Betala aldrig kontant och lämna inte fullmakt för något! Dessutom - undvik för guds skull dessa mäklare!!!