Jardin Del Mar

aniara

Medlem
Någon som har erfarenhet om området? De obebyggda områden runt är de tänkta till mer bostäder?
Finns mycket till salu i just det området så jag undrar om det är något på gång just där?
Tack på förhand

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Priset är en sak men att så mycket är till salu kan ju vara en annan, kanske ska bli någon bebyggelse eller väg eller......
får forska mer
Tack P

Någon som har erfarenhet om området? De obebyggda områden runt är de tänkta till mer bostäder?
Finns mycket till salu i just det området så jag undrar om det är något på gång just där?
Tack på förhand

Om vi avser Jardin del Mar, på höger sida av Crevillente-vägen om man nu åker från Torrevieja och havet (CV905)
Om jag minns rätt finns etapp 12-14 på andra sidan...

"Grönområden" närmast CV905, alltså närmast vägen, är till salu för kommersiellt bruk, affärer eller liknande.
Det stora obebyggda området mellan samma väg och privatsjukhuset Quirón (förr San Jaime) har varit en seg historia i många år. 2009 tog ett beslut om bygglov, men då var det mitt i krisen, så det uppdaterades 2012.
7500 bostäder ska enligt tidningsartiklar få byggas där ( typ 22-27000 innevånare )
Dock är det fortfarande inte läge att "sätta spaden i backen" - det finns förmodligen inte köpare tillräckligt för att det ska vara intressant. Men nästa år, året därpå, eller .....

Mycket till salu, ja även om många du sett på nätet kanske redan är sålda.
Men, engelsmän och spanjorer som är dominerande i området, har numera sämre ekonomi än när det byggdes och vill sälja, i dagsläget får dom ungefär tillbaka vad dom gav för ca ett dussin år sedan ?

Jag vet att man kan köpa en övervåning med takterrass och tre sovrum för "typ" 62000 Euro. Bottenvåningarna brukar vara marginellt billigare beroende på väderstreck och solläge. Det finns inte på så många andra håll med 3 km till hav och centrum

Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen