Jobb kring Torrevieja

Hej,

Jag och min familj har lägenhet i Torrevieja. Tog studenten nu i juni och har jobbat sedan dess i Stockholm. Är nu väldigt intresserad utav att hitta ett jobb i Spanien för att få känna på hur det är att jobba i ett annat land. Hur tar man sig lättast tillväga för att söka ett jobb? Finns det något svenskt företag som någon vet brukar rekryterar? Eller om det finns någon form utav bemanningsföretag som kan hjälpa en att hitta ett jobb. Har googlat runt lite men ger inte så mycket resultat. Kan flytande svenska,engelska,goda franska kunskaper (steg 4) och läser nu spanska i samband med att jag jobbar och driver eget med två kompisar. Jobb och praktik erfarenheter från restaurang/cateringfirma, revisionsbyrå (E&Y) och jobbat för ett bemanningsföretag. Tacksam för svar :)

Ha det bra!

Sebastian Karlsson
 
Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Sebastian,
Välkommen till forumet!
Det kan vara magert med jobbannonser eftersom arbetslösheten i Spanien är som den är. Skyhög.
Skam den som ger sig, dock, och friskt vågat är hälften vunnet. Har du varit på www.bolsadetrabajo.es ? ? ? (den offentliga arbetsförmedlingen).
I Torrevieja har det funnits ett norskt telecomföretag som har sökt folk, men jag vet inte hur aktuellt det är nu. Det finns nog i trådarna här på forumet. Mig veterligen finns inget svenskt företag som brukar rekrytera, men jag kan ha fel. Jag bor inte i landet, ännu.
Skulle du kunna driva ditt eget från Spanien? Det gäller ju att få en inkomst att leva på så allt skulle väl vara bra i väntan på något bättre.
När du ändå söker i Torrevieja håll ögonnen öppna för andra ställen i närheten. Man kan faktiskt pendla till Guardamar, Santa Pola, Alicante osv, tom med buss om maninte har bil.
Alivcante är ju mycket större än Torre och jag tror att det skulle vara lättare att hitta jobb där. Med dina språkkunskaper borde det vara lättare än för många andra sökande.
Anyway, good luck!
 
Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen