Jobba och bo på teneriffa.

frasse72

Ny medlem
Är en kille på 39 år som söker jobb samt boende i spanien. Tankarna har gått åt teneriffa men jag är flexibel. Jag har under den senaste tiden jobbat som personlig assistent på ett gruppboende för handikappade. Jag är utbildad Undersköterska/skötare. Har även jobbat en hel del inom restaurang som servitör, bartender och även en del i kök. Har själv drivit pizzeria här i sverige. Jag tillhör skaran av människor som har jobbat med nästan allt och jag har väldigt lätt för att lära mej så jag är inte rädd för att prova på något nytt.
Jag har väskan packad och kan åka vilken dag som helst. Hoppas på många förslag om jobb och boende.
Mvh Frank
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Välkommen till forumet Frank! Du verkar ha hel rätt inställning och bra och bred erfarenhet för att lyckas med jobbasökandet! Bra med restaurang och servitörsvana! Det gäller att man har siktet inställt klart på ner ska man och med lite jäkla anamma så går det att hitta jobb!
Hoppas du får flera svar och lycka till! Berätta gärna vad du bestämmer dig för! :)
 
Du får nog aktivt söka själv på olika sidor.
Tex Thinkspain har en jobbsökarfunktion. Kan du spanska är det en fördel. Då kan du Googla till någon motsvarande spansk sida, genom att fråga tex "trabajo en España".
Lägenheter söker du likadant, på tex thinspain, libercasa, segundamano osv
En spansk sida:
http://bolsadetrabajo.com/
Lycka till!
 
Last edited:
Du får nog aktivt söka själv på olika sidor.
Tex Thinkspain har en jobbsökarfunktion. Kan du spanska är det en fördel. Då kan du Googla till någon motsvarande spansk sida, genom att fråga tex "trabajo en España".
Lägenheter söker du likadant, på tex thinspain, libercasa, segundamano osv
Lycka till!

Tack för ditt svar. Det som är mitt stora minus är att jag inte kan så mycket spanska ännu men det lär jag mej säkert när jag kommer ner. Vet du om det är svårt att hitta jobb på plats?
 
Hola!

Kan ju finnas spanska/utländska annonsörer här och
som behöver skandinaver. Kan engelska kanske thumb

infojobs.net
monster.es
infoempleo.com
jobrapido.es

Googla på dom / Ciao P ;;;;;)
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tack för ditt svar. Det som är mitt stora minus är att jag inte kan så mycket spanska ännu men det lär jag mej säkert när jag kommer ner. Vet du om det är svårt att hitta jobb på plats?

Hej,
Jag har ingen som helst erfarenhet av arbetsmarknaden I Spanien. Den svenska arbetsformedlingen har ju en utlandsavdelning men jag vet inte om det finns ett litet eller stort antal utrikiska jobb som annonseras hos dem.

Jag har en bekant som bor i Tarifa men hon kommer till Sverige&Norge ibland for att arbeta. Det tycks inte vara sa fett med arbeten i hennes stad (med omgivningar).
 

Nya trådar

Back
Toppen