Julmat

Backis

Ny medlem
Var pá IKEA idag och ság att julskinkan kommit. Liksom fryst Jansson.

Tidigare ár har skinkan tagit slut fort, sá passa pá. Och Jansson pá spansk ansjovis blir ju inte riktigt som man är van vid. IKEA:s eget märke, förstás, men tillverkade i Sverige ändá.

I trakter med mycket skandinaver kanske det finns svensk julmat. Uppe i norr är det svárare. Har försökt beställa skinka med sválen kvar pá marknaden men det har varit omöjligt.

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
I Torre kan man beställa från norska affären Scandigo..konkurrenten
inne i Skand.C Gallerian vet jag inte och "svenskaffären" i Torre Marina vet
jag inte heller..
Jag har aldrig beställt så jag vet inte hur det funkar.
Många restauranger har julmat här också. Los norskos
och los svenskos :cool:
Inte heller det vet jag hur det smakar här..think

Är en tråkig människa P :cheeky

Även los finskos har julmat, som är mycket lik den svenska, iaf skinkan. Det finns två tiendas finlandesas. En vid Avenida de A. Nobel 145?(minns inte säkert) busshållplatsen nästan utanför. Den andra affären heter TorreMarket (TorreTeam) och ligger vid C/San Miguel de Salinas 2 L bajo. www.torreteam.com
Jag har abra handlat på Torremarket. Hon (Kaija) pratar spanska, engelska och svenska. Där finns ett litet café, med hembakat! Jättegott.

Last edited:
kul websida med mycket konsonanter, skulle nog få mer besök om någon fixade en svensk, spansk och / eller engelsk sida och det är inte bara de från Suomi som gillar "hembakat"

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen