Juridisk/advokat hjälp

Lenas

Ny medlem
Hej! När vi köpte vårt radhus i Los Altos ingick via vårt juridiska ombud ett års fri hjälp, oavsett vad det gällde....

Nu vill de förlänga vår juridiska hjälp med ett typ års abbonemang med ca 200,-E.

Har ni andra hjälp för att fixa med papper o sånt eller klarar ni er själva?

Det lät så självklart från vår advokat att vi skulle ha det, blir vi blåsta?

Tacksam för era råd.
Med vänlig hälsning
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Lena,
Jag tror att en del här på forumet sköter det själv. Har man tid och kunskap är det säkert bra.
Vi har vårt juridiska ombud som sköter allt detta åt oss.
Hon betalar skatterna och håller koll på betalningar via vår bank, Deutsche Bank. Vi gillar att allt ordnas åt oss, och vi betalar strax under 200€ för ett år.
Hälsning från Emma :)
 
Vi anlitar Rodas Consulting för €180/år.
För det priset får vi hjälp med allt. Vid behov kan de t.ex. ringa myndigheter eller kolla något med banken eller ...
De deklarerar och betalar in skatten. När vi ville byta försäkringsbolag fick vi hjälp med det.
Om vi undrar över något så skickar vi ett mail till dem.
Det betyder inte att vi blint litar på allt och inte ställer frågor. :)
Vi är mycket nöjda med deras service.
/Helen
 
Det är ju så här: Det ju bara en skatt som
man behöver ha hjälp med och det är att deklarera
den så kallade inkomst/förmånsskatten.
Den ska man ju kunna göra själv om man har en kopia
från föregående år. Modelo 210.
Om man hyr ut ska man också där deklarera
det på den...som sagt inkomstskatt. Dom brukar väl inte
göra det sista för den summan om året vad jag hört. Är ju mycket
mer jobb.
Lite häftigt med 200E/år som går att göra på 5 minuter...

Men om man vill ha hjälp med andra saker dom ställer upp på
så kan det vara ett värde men man byter ju inte så ofta det ena
eller andra...

Den andra skatten IBI (kommunalskatt) dras automatiskt
på alla ägares konto så där görs ju ingenting.

P :sol:
 
Efter köpet har jag inte behövt mer juridisk hjälp än att deklarera. Byta försäkringsbolag kan man göra själv, för det finns alltid någon som pratar engelska hos de större bolagen.
Likadant med bank. Jag har bytt mitt ombud till Assessoria Lehmann i Torrevieja.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen