Köpa ett arbetsbord / datorbord och stol

AnAx

Ny medlem
Jag kom just ner till Torrevieja för att kombinera arbete med behövlig sol och skulle behöva ha tag i ett arbetsbord lite snabbt.
Någolunda bra lösning vore ett lite större arbetsbord från IKEA men utan bil/lastbil blir det antingen smått jobbigt eller procentuellt dyrt att få till verkar det som. Ovanpå det så vill man gärna se sakerna man köper.

Min nuvarande plan är att hitta och titta runt i vanliga möbelaffärer i morgon, måndag, (då allt verkar vara stängt idag pga av söndag).
Som backup har jag att köpa ett vanligt glasbord på Carrefour för 79 euro.
Där tittade jag även på kontorsstolar men de verkade rent bedrövliga vad det gäller kvalitén.

Är det någon som vet någon affär som mer inriktar sig på kontorsmöbler?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har haft ett vanligt köksbord i furu som arbetsbord hemma i Sverige. Fungerar utmärkt. Fast jag har saknat lådor/hurts under.

Slutsats

Efter att ha skenat runt i diverse möbelaffärer är slutsatsen denna:

Affären med bäst utbud att skrivbord/stolar för kontor/hem är Hnos Garcia's affär på Valencianas : Muebles Hnos.García, Av. Cortes Valencianas, 54

Det är mestadels mindre bord för en skärm, tangentbord och mus men även några större.

Deras andra affär vid Carrefour (Muebles Hnos.García, Calle Joaquin Garcia Sanchez) hade också en del men mindre än den första.
Dock hade de två affärerna lite olika utbud.

Eftersom jag behövde ha tag i sakerna fort, och affärerna ovan hade 2-4 dagars leveranstid på det ena eller andra så slutade det med att jag köpte ett vanligt glasbord för 79 euro på Carrefour (75x80x140) samt en kontorsstol för 59 euro.
Något jag redan visste var att vanliga bord (matbord) är högre än kontorsbord men jag kompenserar det med stolen som går att höja (och då jag är tämligen lång fungerar det med mina ben).

En detalj med stolen jag köpte är att den stinker flamskyddsmedel (samma som man råkar ut för på IKEA ibland).

När jag frågade runt i affärer sa alla samma sak: Det finns inte någon affär som fokuserar på kontorsinredning (förutom en som skulle legat vid gamla tågstationen men som nu troligen var nerlagd).

Nya trådar

Back
Toppen