Köpa i Estepona

Peli

Ny medlem
Hej vi tänker köpa en lägenhet eller hus på solkusten.
Men vi har några funderingar ska man köpa vid golfbana eller är det nackdelar med dessa urbanisationer? Visst vi spelar golf men blir dessa svårsålda en dag om man vill sälja? Verkar finnas många så kallade bankåtertag?
Vi har fastnat för områderna ner mot Gibraltar?
Eller ska man titta på något närmare stranden och ta bilen till golfen
Ja det är många frågor hoppas någon som har lägenhet runt dessa områden kan ge några nyttiga svar
Har haft kontakt med dessa mäklare Bromley Estates Marbella och Domus Venari och dom låter seriös. Är det någon som använt dessa?
Och vi åker ner om någon månad och ska bli guidad på några lägenheter
Så alla råd är bra

Mvh Per

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Finns golfurbanisationer som är helt öde ute i ödemarken. Bättre ta bilen till golfbanan och spela på olika banor. Skönare att bo mer centralt.

Område vi tittat på

Alcaidesa och La Duquesa är några vi tittat på dom ligger nära havet
Är det ödemark? Eller ligger dom mer inåt landet? Som du menar?

Mvh Per

Kan inte ditt område. Men urbanisationer mer eller mindre öde ute i ödemarken är inte lättsålda eller något att ha. Jag menar platser som ligger i ingemansland inåt landet där
golfbanan blir centrum och allt annat ligger avsides.

Ok då förstår jag inte dom som ligger avsides inåt landet
dom jag tittar på ligger nära stranden fast vid golfbana
Ska även titta på andra som ligger mer mot centrum
Jag vet inte om det bor så många svenskar eller skandinavier ner mot Estepona
Hoppas på lite svar från några som bor i dessa områden. Så man för höra vad dom tycker.
Tack för dina svar

Mvh Per

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Peli.

Lite info angående de områden du nämner. Ska först säga att jag inte är varken golfspelare eller husägare, utan pensionär boende i Estepona utefter Playa de Rada. Alltså i en väldigt "spansk" stad.

Områden norr om Estepona upp mot Fuengirola har ofta sina "golfurbanisationer" Ganska långt från strand/butiker/restauranger mm. men söder om oss, bl.a. på de orter du nämner ligger urbanisationerna ganska nära strand. Du kommer säkert att tycka om natur och läge.

Det ska sägas att Estepona och söderut ligger lite "off" vad gäller stormarknader och liknande, men det beror ju lite på vad man söker. Från Duquesa är det ju närmre till Algeciras när det gäller storhandling.

Letar du skandinaver så blir det nog lite glest med den varan. Mest britter och tyskar.

Jag känner tyvärr inte till mäklarna du nämner. Eller om det ekonomiska läget vad gäller köp/sälj.

Lycka till/Göran thumb

Hej Peli
Vi har strax bortanför Duqeasa och trivs alldeles utmärkt.
Det ligger nog lite off för många men är det jag gillar och det tar inte lång tid i bilen om man vill ha lite folk omkring sig.
Duqeasa är britter och restauranger.
Vi handlar mycket i Algeciras ( los barrios ) men det finns även en Carrefour i Estepona.
Egentligen vet jag inte om det är lönt att åka då vi har en bra Eroski här och en fin Mercadonna i Sabinillas.
Golf kan jag inget om men jag tror att Valderama ligger här men den kanske gjort sitt ?
Uthyrningen vet jag inget om men britterna tror jag flyger till Gibraltar och vill bo i Soto Grande eller Duqeasa.

Hej och tack för svaren
Nu tänker vi inte hyra ut men man vet aldrig så därför kom frågan
Men hur ser det ut på vintern? Är det öde på runt golfbanor i dessa områden med lägenheter?
Har tittat på några lägenheter i La Duquesa priser ligger på 90000-100000 eur
Vet inte om det är dyrt eller bra pris
Jag har inget mot tyskar eller britter så det är nog inget bekymmer
Både frugan och jag vill inte riktigt bo så centralt men ändå nära trevlig strand
Hur är klimatet där? Vintertid

Mvh Per

Hej Peli

Prisvariationen är stor som jag ser det.
Vissa har köpt tidigt och sett priserna stiga och vill då ha lika mycket mycket som när det var på topp medans andra har köpt på topp och vill inte sälja billigt nu.
Vet om hus där man betalt 300 och idag kanske det är värt 150.
Jag tror att sträckan från Estepona till Gibraltar är ganska lugn utanför sommaren.
Kanske som ett svenskt sommarstuge område.
Kan tänka mig att La Duquesa har en del folk året om annars är det mycket Spanjorer här som har det som sommarstugor.
Kommer från Sevilla eller Algeciras över sommaren och en del helger.
Jag tycker inte 90-100 för en lgh låter dyrt men allt handlar om läge och storlek, avgifter.
Det bästa du kan göra är att Googla massor då får man en överblick.

http://www.eltiempo.es/

http://www.eltiempo.es/playas/

Köpt

Vill bara säga att det blev ett köp i Duqeasa
Men inte vid någon golfbana men nära stranden och hamnen
Vi kände att det passar oss perfekt
Och hade underbara mäklare
Tack för all info

Mvh Per

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen