Köpa lägenhet i Torrevieja

ChrilleH

Ny medlem
Hej

Var med en lokal mäklare och kollade på lägenheter i Torreviejas utkanter.
Såg några intressanta runt 150' Euro.
Men jag är helt nybörjare på den här marknaden, Är det nån som har några tips vore jag väldigt tacksam.
Vad bör man tänka på om man ska köpa lägenhet?
Hur ser processen ut?
Erfarenheter om att bo i Torrevieja?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej. Processen börjar med att du läser alla länkar i Forumet. det finns nästan ingen fråga som inte redan är debatterad. Har du ytterligare rent konkreta frågor får du givetvis svar på dessa sedan.

Lycka till och välkommen till Spanien
Göran (Fast inte i Torre)spainsmile

Viltigt, tycker jag är att man gör klart för sig var man vill bo. Hur stort det ska vara. Vilken standard. Hur mycket man vill betala.

När du/ni har hittat rätt betalar man reservationsavgift, vilket innebär att huset/lägenheten tas bort frán marknaden. Sen gör man upp en plan hur man betalar handpenningen, när man skriver escrituran (och betalar resten). Detta kan man göra med mäklaren (om man har en sán).

Kontakta en juridisk ombud som kollar att alla papper är i ordning, alla räkningar är betalada osv. Det kan vara en advokat eller en "gestoria". Finns flera som har skandinavisk eller engelsk personal. De tar hand om resten. Om du/ni vill kan ni skriva en fullmakt sá att advokaten/ gestorian tar hand om allt, även underteckandet av köpehandlingen. Dá behöver ni inte resa hit för den skull (om ni inte vill/kan).

150´láter lite högt i mina öron, men är det en stor och ny lägenhet är det väl ok. Jag har märkt att nu under sommaren har priserna gátt upp ngt, är det tillfälligt eller permanent det vete katten...

Jag bor inte här permanent sá jag kan inte säga mycket om det. Men för semesterboende är det helt ok. Jag har lägenheten i centrum och trivs bäst dár. Mest spanjorer i grannskapet, precis som jag ville. Det är nära till allt., man behöver ingen bil.

Torrevieja är en typisk "turiststad". Pá vintern ca 105 000 inv. Pá sommaren 3 ggr mer, minst. Fördelen tycker jag är att Torre är lagom stor/liten stad, för det är lätt att hitta i centrum, man kan orientera sig med hjälp av havet, gatorna är i rutmönster och havet i söder. Det finns teater, konserter, utställningar osv om man vill det. Räcker inte Torres utbud inom kulturen har vi Alicante och Murcia pá relativt nära avstánd. Det här var lite info till att börja med. Undrar du över ngt mer, släng en frága till (eller flera) men gör som Göran sa, börja med att läsa i trádarna. Det finns en sökfunktion längst upp. Pröva den.
Välkommen hit och lycka till!

Nya trådar

Back
Toppen