Köpa runt Marbella

Kinopraktik

Ny medlem
Hej, vi funderar på att köpa lägenhet/eller liknande i Marbella området. Jag har några frågor:
1, är det bäst att köpa öster eller väster om Marbella?
2, Vilket område har mest golfbanor runt sig?
3, Vad är det för för- resp nackdelar med områdena öster och väster om M?

Tacksam för svar.

Micke

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Allt beror egentligen på budgeten. Du har ju golfdalen med Los Naranjos, Las Brisas och Aloha - samt La Quinta inom 5 minuter från varandra och från La Quinta 10 minuter till Los Arqueros varifrån det är drygt 5 minuter till Atalaya. Om man som jag bor på Los Arqueros kan jag nästan spela olika banor varje dag en månad utan att köra längre än 35 minuter i någon riktning. Efter 35 minuter hamnar jag nere i Sotogrande och på t.ex. San Roque....

Har inte spelat så mycket öster om Marbella - förutom Mijas och Santana. Santana är mycket väl värd att spela - men har inga medlemmar. Endast greenfee.

Fördelen (som jag ser det) väster om Marbella är att naturen är vackrare ju längre västerut man kommer, inte riktigt lika många engelsmän som t.ex. i Fuengirola :) (inte för att jag har något emot engelsmän - men Fuengirola blir lite FÖR turistiskt för min smak).
Närheten till det vackra Ronda, till Puerto Banus och till golfdalen, svenskaffären i Nueva Andalucia, den holländska slaktaren in La Heredia är några saker jag uppskattar där jag bor.

Nya trådar

Back
Toppen