Hej ny här, har läst massor på forumet och väldigt glad att ni delar med er.
Vi (2 vuxna och 2 småbarn) tittar efter semesterbostad, har efter div research kommit fram till att Spanien passar oss bäst, har läst igenom mycket men tänkte dra iväg lite frågor som jag inte riktigt känner mig säker på.
Av de ställen som känns aktuella så är tanken Costa Blanca eller Costa del Sol.
Vädret och mina luftrör har pekat oss i riktning mot Torrevieja.
Så nu tittar vi på CB, Torrevieja med omnejd verkar vara området där de är absolut mest till salu, kan de stämma, eller är de bara sökmotorerna som pekar Svenskar dit??
Vi kommer nyttja Huset som semesterbostad nån/några gånger per år, men de blir max nån månad som mest, är de då fördel ha lägenhet framför radhus/bungalow vad gäller skötsel säkerhet och slitage?
Och med tanke på nyttjandet, blir de problem med myror och kackisar m.m på en bungalow alt lgh på nedre botten om de står tomt huvuddelen av året?
Har läst att de är "kallt" på vintern, har varit en del på Canaria I december vilket varit trevligt (18 - 26 och sol), blir det såna dagar i December i kring Torrevieja eller är det alltid kallare?
Vi tänkte ta en 2 dagars resa ner utan barn för att kolla några object, hur många hinner man med på 2 dagar?
Tänkte försöka med 6-8 st för att se lite olika områden är de överambitiöst?
Ser en del object som legat över ett år ibland 2-3, är de dåligt städat på hemsidorna hos annonsörerna eller upplagt för prutning?
Sen om ni andra haft olika preferenser, hur har ni löst sånt?
T.ex om en vill bo i markplan och den andra i takvåningen?
Kompromissat, röstat lottat eller?
Vad jag förstått kan man be en mäklare visa andra mäklares object också, är det så överallt?
Är priserna på bostäder högst nu på sommaren i området eller är de hyfsat lika över hela året?
Jag börjar där då det redan blivit långt... spainsmile