Karta över Torrevieja

Sotanini

Medlem
think
Finns det några bra kartor över Torrevieja? Jag menar en karta man kan stoppa i fickan eller väskan och ha med sig när man är ute och vandrar i stan.
think

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Vi hämtade några bra kartor på turistbyrån.....tog dessutom hem en app till mobilen som heter "Torrevieja guide" som vi skall prova när vi är nere nästa gång.

//J

Last edited:
Tack för tips om kartor! Har nu laddat ner Torrevieja - och Costa Blanca appar! Ska gå till butiken bredvid Scandigo o köpa en ny karta, så snart jag är åter i Torre!

Testa den där gratiskartan först. Jag tycker den räcker gott och väl. Turistinfo har en liten butik vid Paseon alldeles där Cura börjar/slutar. Jag vet dock inte när den öppnas. Kanske till sommaren. Sen finns det alltid en karta med i Torre Guía, en gratistidning/reklam som man hittar i flera affärer. Fast den tycker jag är i det minsta laget, svårt att de texten. Men man ser gatorna i centrum om man har bättre syn än vad jag har.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag skriver som en kratta! De skulle stå: svårt att se texten. Hann inte rätta mig på ett annat sätt. Sorry!
Åsa. Visst är det så, men jag tycker ändå att det är behändigt att ha en karta om man ska till en speciell adress som man inte har en aning om var den ligger. Då kan man i förväg kolla upp det så att man slipper att irra runt.
Nyinflyttade har kanske lite svårt att veta var alla gatorna finns. Det har jag, efter ca 5 års traskande.

Visst är det bra att ha en stadskarta i "bakfickan", vare sig man promenerar, cyklar eller åker bil. Det är så frustrerande när man inte hittar gatan man söker. Och alla som frågat en spanjor efter vägen vet att han aldrig säger att han inte vet. Hellre hugger till med en riktning (eller flera). Och frågar man flera som inte vet så blir det riktigt virrigt. Dom vill ju så gärna vara artiga och hjälpsamma ;:(.
rocio

för gammal :)

Alltså, denna karta hjälper inte idag:

Attachments

• Torre 1766.jpg
    Torre 1766.jpg
    97,7 KB · Visningar: 278

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Hej den bästa jag hittat är Orihuela Costa och den är gratis helt ny .Någon bra karta över Torre har jag inte hittat som är bra

Turistbyråns (Torre) små vikbara kartor är ju jättebra!
Om dom nu inte ändrat format eller utseende.

Chao P :sol:

Nya trådar

Back
Toppen