Konceptet "Vägkrog" - existerar det i Spanien?

Perra

Medlem
God morgon!

Jag skippar att demonstrera idag utan detaljplanerar istället inför en bokad augustiresa, billedes på AP-7:an, mellan Torrevieja och Peñiscola. Ida y vuelta, por supuesto!

371km & ca 3tim 40min enligt den allsmäktige sajten googlemaps.

Någon som har rekommendationer på matställe/n på vägen. Jag vill helst inte in i någon by/stad och virra(trots GPS), utan en restaurang utmed Autopistan vore klockrent. Alternativt större "köpcenter" med brukligt tillhörande "buk-fylle-hak".

/ Perra
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har inte sett det heller. Därmed inte sagt att jag är ofta ute och kör. Det är jag inte, men åker långfärdsbuss ibland. Jag tror att du måsta svänga in från motorvägen och ta det första bästa matstället utan att irra runt. Alternativt - ha en stor matsäck med dig i bilen. Mycket frukt och nötter - och dryck, som inte blir dåligt ens i värmen.
 
Eftersom jag nyss passerat 40-strecket så får jag svara på mina egna inlägg;)

Hittade något som verkligen ser ut som en vägkrog, visserligen inte mitt på sträckan Torre-Peniscola, men i alla fall.Ligger parallellt med Torre La Sal på AP7an. Ser ut som en restaurang med stor parkeringsplats för bilar/lastbilar.

Kanske kan vara något?

/ Perra
 
Kolla in www.viamichelin.com. Sök där på vägbeskrivning, kryssa i restauranger och det rasslar ut en himla massa info och en utmärkt karta. När du håller markören över de markerade restaurangerna kommer ett fönster med prisnivå upp. Om det sedan är regelrätta vägkrogar vet jag inte, de ligger i alla fall nära din färdväg.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej

Har kört X antal ggr mellan Sverige - Torrevieja. Nu var det ju dock inte den sträckan du frågade om, dock så tycker jag det finns bra med matställen ut med motorvägarna i Spanien, då pratar jag visserligen om betalvägarna. Oftast är bensinstationerna av modell större, typ motsvarigheten till Rasta i Sverige.

Håll koll på skyltarna så löser det sig, det brukar vara skyltat i god tid innan avfarten. thumb
 
Tack för tipset anasueca.. pinsamt jag har tittat på ViaMichelin flera gånger, men inte sett restaurangtipsen. De ligger visserligen, som du tippar, inte direkt vid vägen utan in i mindre städer.

Ja, större bensinstationer fungerar också. Bara lite i kistan så inte dottern får spel:)

/ Perra
 
Vid betalmotorvägarna har de ett flertal. Pà A7:an mellan Torrevieja och Peñiscola har du det första vid Elche sedan Benidorm och Safor innan Valencia. Efter Valencia kommer jag inte ihàg men det finns säkert.
Kör du gratis motorvägen (A31/A35) finns det ännu fler. Cafestore skyltar ganska flitigt, men annars finns det oftast hyfsat bra restauranter vid motorvägsmackarna eller vid servicevägarna.
När du kör runt Valencia ser du ofta Burger King och McDonalds skyltar och de brukar ju ligga pà shoppingcenter
 
Tjena Nalle, jag fick fram att kortast var den västra/inlandsvägen på google. Drygt 30km kortare. Men har den andra via kusten trevligare vyer, så är ju inte 3mil något att bråka om + att det finns justa matställen.

/ Perra
 
Jag rekommenderar iofs A31 till Almansa och sedan A35 upp till Valencia. Ganska trevlig väg och man nÄstan förväntar sig EL Quijote komma galloperande pà Rocinante med Sancho Panza i hälarna. Du hittar ocksà bättre samt billigare restauranter. Tullavgiften Alicante - Valencia är runt 15€ pà AP7:an.

Ni kan ocksà köra den nya motorvägen via Alcoy (Nya A7:an). Den har nästan ingen trafik överhuvudtaget och är en otrolig väg genom bergen. Den har dock mànga 80 sträckor och har inte sà mànga rastställen, à andras sidan kopplas den ihop med A35 vid Xativa sà den är knappt en timme làng.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag rekommenderar iofs A31 till Almansa och sedan A35 upp till Valencia. Ganska trevlig väg och man nÄstan förväntar sig EL Quijote komma galloperande pà Rocinante med Sancho Panza i hälarna. Du hittar ocksà bättre samt billigare restauranter. Tullavgiften Alicante - Valencia är runt 15€ pà AP7:an.

Ni kan ocksà köra den nya motorvägen via Alcoy (Nya A7:an). Den har nästan ingen trafik överhuvudtaget och är en otrolig väg genom bergen. Den har dock mànga 80 sträckor och har inte sà mànga rastställen, à andras sidan kopplas den ihop med A35 vid Xativa sà den är knappt en timme làng.

Vi körde den nya A7an hem nu i april och det var mycket smidigt, men vid nerfarten kom vi via just A35 och A31.

//Eckhoff
 
Jodå, vi stannade vid en på väg från Murcia till Torrevieja. har ingen aning om vilken väg det var, men efter vi hade ätit kom vi tillbaka till en krossad framruta. Det ösregnade och det blev en låååång eftermiddag med Guardia civil.
 

Nya trådar

Back
Toppen