Kontantkort under en vecka

rillebolle

Ny medlem
Hej!

Ska åka ner till Gran Canaria nu på lördag, är det värt att köpa ett kontantkort där? isåntfall vilken operatör har bra priser till sverige?

Tacksam för svar
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tror det är ungefär detsamma när det gäller att ringa till Sverige bland de kontantkorten som finns. Köpte själv ett Vodafone för 9 €, då ingår 7 € ringpott! Du kan ladda på ytterliggare med vilket belopp som helst. Har ringt några ggr hem till SE men kan inte säga vad minutkostnaden var tyvärr.
 
Kontantkort eller inte, det är frågan. Beror på hur mycket du använder mobilen under din vecka, naturligtvis. Det är inte bara minutpriset som ska beaktas, för ofta kommer det en öppningsavgift (nya kort). Om man inte ringer mycket kan det vara lika bra att använda sitt svenska abonnemang, det har jag gjort (men jag ringer inte mycket).
 
Overkligt dyrt med mobiltaxor i Spanien, de är var Sverige var år 2000.

Har du en android-lur eller iphone, hitta WiFi-ställen och kör Viber, Skype samt iMessage! Kostar inte en spänn hem till Sverige (Skype till telefon fast Sverige, några ören i minuten)

Jobbar endast mot svenska kunder och kör ovan metoder. Har en räkning totalt på 50SEK i månaden!
 
exakt du har helt rätt, bra inlägg! Bäst är att försöka klara sig utan att köpa ett spanskt nummer, skype samt de appar du nämner är oslagbara.
Från skype till mobil är dock dyrare tyvärr, men tror att det understiger i allafall 3 kr/min.

Själv behöver jag dock ett spanskt nummer, så då går det inte att komma undan.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
På Biblioteket finns gratis wifi, både inne och utanför.
Nackdelen inne är dett det bara finns ström på 2 vån.
Det skall även finnas gratis Wifi utanför stadshuset/kyrkan/torget.
 
Själv använder jag ett vanligt svenskt comviq kompis-kontaktkort i Spanien. Funkar jättebra om man bara har ett par veckors semester.

Mina egna tekniska talanger är något begränsade (milt uttryckt), så snurrade jag helt till det första gången. Jag satt på ett café med mina ungar o ett berg av packning, o försökte ringa de jag hyrt lägenhet av... konstiga meddelanden o avbrott... Det gick inte alls. Jag svor över comviq, telefoner o hela spanien i allmänhet, tror jag.

Men min son tog resolut upp datorn, surfade hem till comviq där deras online-support snabbt o lätt guidade oss rätt. Sedan fungerade det utan problem. Vet inte vilket som är det bästa ekonomiska alternativet, men jag gjorde slut på ca 90 kr under två-tre veckor.
 
Samma problem hade jag när jag var i Fuengirola, fick gå in på ett kontor och bad dom ringa efter min kontakt.

PS
På Biblioteket får man be om mlösenord i foajen sen har man 3 tim att surfa på.
 
Har ett TRE kontantkort när jag är utomlands. Enda kruxet med TRE är att man får "beställa" samtalet genom att ringa *100*telnr# och trycka grön lur så ringer det upp. I somras hade jag fått ett kontantkort gratis från Telenor som jag använde men det var dyrare att ringa än med TRE. Går inte att SMSa med TRE kontant från utlandet.

Lotta
 

Nya trådar

Back
Toppen