Kontroll av hyresbostäder...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej helt rätt för där var jag bor hyrs det ut mycket hela tiden och det är bara svarta pengar som gäller man får aldrig kvitto när man hyrt något som när man blir hämtad och lämnad på flygplatsen 50eur rakt ner i fickan

Jag tycker det är bra för Spanien och dess turism att det finns så mycket att hyra. Men det är inte bra att folk inte kan göra rätt för sig och betala skatt. Plus att lite mer kontroll kanske gör att folk slipper öppna dörren till en semester mardröm istället för en semester dröm när man hyrt via Blocket.

Hämtning och lämning på flygplatsen måste väl ändå de flesta förstå att det knappast skattas för. Vill man inte gynna det ta bussen eller taxi. Ganska enkelt.

Trots allt så tycker jag det verkar som att man faktiskt har försökt att tänka till lite när man satt dessa nya regler, det går ju faktiskt att fortsätta hyra ut utan större problem om man vill göra rätt för sig. Visst man tjänar lite mindre pengar. men å andra sidan så har hyreskostnaderna i Torre gått upp väldigt mycket för en veckohyra för lägenheter som ligger på första linje bara sedan förra året så det jämnar nog ut sig för vissa i alla fall.

Hej så du menar att man inte skall betala skatt om man har 4 körningar så blir det 1890kr per dag

Hej så du menar att man inte skall betala skatt om man har 4 körningar så blir det 1890kr per dag

Hej Erkki!
Tror du missuppfattade Lundberg :)

Givetvis ska man åka med de reguljär taxi som har licens och
försäkringar för persontransport. Svårt stoppa svarttaxi tyvärr men det har
pratats i åratal om att myndigheterna ska hjälpa taxibranschen som sliter
med att det att få det att gå i hop. 30% förlorar dom till svarttaxi anses det.
Fattar inte att man försöker spara några euro och förstör för dom som
har detta som yrke. Man kan ju råka illa ut som passagerare om det inte finns
försäkringar.
Det har också pratats om att bötfälla passagerare...Dom ser ju på flygplatsen
hur ofta vissa bilar kommer och åker. Gäller givetvis på hela kusten och då blir det många.
Några länkar om detta:
http://www.spaniaavisen.no/wip4/hevder-torrevieja-og-orihuela-costa-er-verst/d.epl?id=2186724
http://www.spaniaavisen.no/wip4/naa-gaar-drosjesjaafoerene-til-streik/d.epl?id=2554882
http://www.spaniaavisen.no/wip4/drosjesjaafoerene-utsetter-streiken/d.epl?id=2554990

P :coolsmilie:

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Hej, jo det tycker jag. Och jag tror att de flesta människorna förstår att körningen är svart medans man inte alltid förstår att uthyrningen sker svart.

Att bli hämtad eller lämnad kostar från 30 till 50 euro. Taxi brukar jag betala 60-65 euro. Ganska bra förtjänst för de som kör svart om man tänker på vad taxibolaget måste betala in av sina pengar i skatter, försäkring och bilar.

Nya trådar

Back
Toppen