Korruptionsrapport inom EU

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det var ett inslag i går på nyheterna. Visade sig att Sverige var inte helt ren heller...

Finns inget land som är helt korruptionsfritt... Skulle väl vara Grönland isf...

Skillnaden är väl mest att i tex Spanien tolererar man det mycket mer än tex Sverige

Hört att det på Grönland går att få tillstånd att borra efter olja eller skjuta en isbjörn bara man ger rätt person en dunk med starkt. Det är väl en typ av korruption? :)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Glöm inte vår historia! I maj 1997 initierade EU-Komissionär Anita Gradin en debatt om hur man skulle bekämpa korruptionen. I mars 1999 var det kört. Då tvingades hela Komissionen avgå då flera av Komissionärena anklagades för just korruption. Jag tror inte att någon revision av Kommissionens räkenskaper någonsin blivit godkänd. Flera procent bara försvann. Två av Komissionens revisorer har skrivit böcker om missförhållandena. De har dessutom fått sparken för att de inte ylat med vargarna.

Last edited by a moderator:
Grönland tillhör Danmark!

//Eckhoff

Nja.. De har ju självständighet, fast de tillhör kungariket Danmark. Men det var mest ironiskt med tanke pà att de har en befolkning pà.. vad? 3 eskimaler? .... Men som Noman nämnde kommer man med en dunk av valfritt innehàll, fàr man tydligen jaga Isbjörnar ocksà ;)

Det var värst vad Noman och Nalle verkar vara insatta i hur man får tillstånd att borra efter olja och jaga isbjörn på Grönland :confused:.
rocio

Mitt försök att på ett skämtsamt sätt framhålla att inte ens ett snötäckt Grönland kan anses vara en vit fläck på kartan när det gäller korruption skall inte tas bokstavligt. Jag har ingen kunskap om oljeborrningsrättigheter eller isbjörnsjakt, men när Grönland kom på tal så känns det som mer naturliga föremål för korruption där än t.ex bygglov och hotell licenser. :)

Glöm inte vår historia! I maj 1997 initierade EU-Komissionär Anita Gradin en debatt om hur man skulle bekämpa korruptionen. I mars 1999 var det kört. Då tvingades hela Komissionen avgå då flera av Komissionärena anklagades för just korruption. Jag tror inte att någon revision av Kommissionens räkenskaper någonsin blivit godkänd. Flera procent av bara försvann. Två av Komissionens revisorer har skrivit böcker om missförhållandena. De har dessutom fått sparken för att de inte ylat med vargarna.

Ja, EU-kommisionen är den absolut största Maffia-konstellationen i Europa.
Där har försnillats enorma summor genom åren och kontrollen var pengarna
tagit vägen är i det närmaste obefintlig. Alla sitter ju i samma båt.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Mitt försök att på ett skämtsamt sätt framhålla att inte ens ett snötäckt Grönland kan anses vara en vit fläck på kartan när det gäller korruption skall inte tas bokstavligt. Jag har ingen kunskap om oljeborrningsrättigheter eller isbjörnsjakt, men när Grönland kom på tal så känns det som mer naturliga föremål för korruption där än t.ex bygglov och hotell licenser. :)
Synd, jag blev lite intresserad av oljeborrningside'n och tänkte kanske satsa en dunk :(.
rocio

Det blev en underhållande dikussion. Tack alla som dragit sitt strå till stacken. Visst känner man igen ironin...
:)
Grönland som vit fläck på kartan...:D alltså grön - vit...:D

Nya trådar

Back
Toppen