Krav på få bort myggen...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Myggen är en plåga i Torre på vissa ställen...
Många har inte fått nåt myggbett här har det redan sagt många ggr
utan det gäller dom som får dom och är man här bara då och då så kan man slippa...
Jag bor inte så utsatt att man kan tro att
dom finns men det gör dom...Myggnät är ett måste.
Betten är inte "roliga" :(

Läs här:
http://www.spaniaavisen.no/wip4/krever-sjokkplan-mot-myggen/d.epl?id=2171032

P :sol:

Godmorgon

Är det lika överallt efter kusten?

mvhspainsmile

Nej, Det är vid saltsjöarna som de har problem.

Hm...jag bor ju inte vid saltsjöarna och har mygg då och då...
Alltså rätt centralt inom marknadsområdet...
Räcker med 5 myggbett så är man däckad en natt...
Klart är att det är mer omkring saltsjöarna men iaf...

Chao P :(

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Inte mycket mygg i La Rosaleda området eller är det Gin och Tonicen som håller de borta, om 2 veckor är man nere igen!

Hej Roger!
Ja det är mycket möjligt att det är spriten men jag får badda
i stället med Alsolsprit utanpå...om man ska ner köp med det...
Mycket bra. Finns nåt liknande här men den är bäst thumb

Ju närmare havet man bor desto mindre mygg...

Chao P thumb

Last edited:
Sprit i all ära, men efter att i höstas givetvis rivit av alla myggbett och fått infektion löste Farmacian problemet. Jag fick köpa en salva som heter Detramax. Helt fantastisk. Till skillnad från spriten, där det börjar klia igen efter nån timme, kan man smörja två gånger/dygn.

Göran

Sprit i all ära, men efter att i höstas givetvis rivit av alla myggbett och fått infektion löste Farmacian problemet. Jag fick köpa en salva som heter Detramax. Helt fantastisk. Till skillnad från spriten, där det börjar klia igen efter nån timme, kan man smörja två gånger/dygn.

Göran

Hola!
Jag ríver inte på dom, plågas i stället tills det hemska klådaonda ger med sig
efter att ha baddat med Alsolen. Tar ca 20 minuter. Svalt och bra också.
Dämpar den salvan med en gång man fått bettet då? Det ser ut som
det är hydrocortison i den och jag har en sån hemifrån men inte så bra.
Men det finns en komponent till i din så den kanske är bättre.
Ska absolut prova den thumb Allt måste provas mot myggbett!!

Chao P :sol:

Inte sett en enda mygga på 3v i Orihuela C lr inne i torre city.

Nej Stef, jag skrev det i mitt första inlägg :) En del ser ingen och hör
ingen mygg medan andra har så det räcker...men är man här året runt
så är det svårt att inte få ett bett, så är det.
Just nu verkar det inte vara säsong fast dom finns året runt
t.o.m i december :(

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Gin vet jag inte, men Tonic är i alla fall bra mot malaria sägs det, får väl räkna in myggbett där kanske.

Hej Vi bor ju precis vid havet och har som sagts inte mygg men väl små flugor som bits värre än mygg och det blir stora bulor,ska prova en sån där elektrisk mackapär nästa gång får vi se,dom är inte så många men gör stor skada

Hej Vi bor ju precis vid havet och har som sagts inte mygg men väl små flugor som bits värre än mygg och det blir stora bulor,ska prova en sån där elektrisk mackapär nästa gång får vi se,dom är inte så många men gör stor skada

Hej Åsa!
Ja dom där flugorna är hemska!! En bekant hade såna och jag fattar inte
var, när, hur och varför just på vissa ställen och inte andra.
Hemska bett är det. Jag har sluppit men andra inte. Tror det finns om dom på forumet.

Allergitabletter?

Jag flyttade till solkusten i januari och hittills har vi inte fått några myggbett här.

Har ni provat receptfria allergitabletter? Myggbetten är ju en allergisk reaktion och det funkar för mig på de svenska myggorna i alla fall.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Mot mindre kliande kan det räcka med en vanlig Eau de Cologne. (Kostar inte mycket i tex Domti, China Basarer osv) Det var min mammas medicin och jag har fört kunskapen vidare. Om det är svårare/många myggbett kanske man behöver starkare varor från apoteket.

Nya trådar

Back
Toppen