Lägenhet Costa Del Sol

Stenberg

Ny medlem
Jag och min fru planerar att köpa lägenhet i eller i närheten av Fuengirola. Båda spelar golf och vi undrar hur det fungerar med medlemskap i golfklubb etc. Vi kommer att tillbringa 1 vecka i mars på Costa Del Sol för att titta på lägenheter.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
De flesta klubbar kan man vara "abonado" årsvis eller för kortare tid (Abonnemang). För att bli Socio (fullvärdig medlem) kräver en del klubbar att man äger aktie eller spelrätt.
Akta er för detta eller läs på villkoren ordentligt innan ni köper något då mångas villkor innebär att man förbinder sig att betala avgifter så länge man har kvar aktien/spelrätten. De kan jaga en in i döden för att få in dessa avgifter. Marknaden för spelrätter är liksom husmarknaden inte så het så även om man erbjuds en nästan gratis så är det inte säkert att den går att bli av med när man inte önskar spela längre.
Men som sagt erbjudande om "abono" lär det finnas gott om.
 
Last edited:
Min erfarenhet från södra spanien är begränsad till Golf. Har ingen annan lokalkännedom men det är det många här som har :)
 
Jag har ingen erfarenhet av golf, men fina lägenheter/hus finns i La Cala och Riviera del sol strax utanför Fuengirola. För min del är områdena för lugna eftersom de ligger väldigt fint, men lite för långt till strand för min smak.

Googla på Riviera del sol+golf samt La Cala golf så får du en massa träffar. Även info om golfklubbarna.

Lycka till/Göran
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Att åka ner en vecka för att leta bostad känns helt fel. Bo minst en månad i hyrd bostad när du letar, riskerna är många och vad som är rätt område för er vet ni inget om förrän ni "bott" i stället för "besökt" området. Det finns hundratals andra råd som kan ges, men det kräver mer utrymme, men många som redan köpt vet mycket. Gå därför med i AHN eller Club Nordico och prenumerera på Svenska Magasinet så att du får den hemma och läs www.sykusten.es på nätet. En bra början.
 

Nya trådar

Back
Toppen