Lära sig spanska på nätet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Niklas

Ny medlem
Jag har hört talas om en riktigt bra grej för alla som gillar att plugga via nätet. Via Komvux kan man gratis läsa en distanskurs i spanska på fyra olika nivåer. Helt baserad på att du och din uppkoppling jobbar bra ihop, inga föreläsningar, mer än de som finns i det digitala materialet. Om jag har fattat rätt anmäler man sig via sitt lokala komvux och säger att kursen finns på komvux i Härnösand.
Man gör tydligen muntliga prov via telefon eller via web-kamera kontakt. (Svårt ord!) Häftig grej, som tilltalar mig mycket, efterson man kan vara var som helst och plugga när som helst! Som vi alla vet...Allt som är gratis är gott!

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Kollade också på det, NTI var det eller? Problemet för mig är att de bara fungerar som komplement till komvux i vissa städer i Sverige. Så om jag vill gå där måste jag folkbokföra mig i en annan kommun tror jag. Spanska kurser på komvux i den kommun där jag är skriven går enbart att studera i en skola tillsammans med en gymnasieklass... :(
Men som du säger så är dessa kurser gratis, helt och hållet på distans och man kan själv välja mellan olika studietakter = kanonbra kurser, så jag kanske borde skriva mig i grannkommunen (som har detta avtal?) och köra igång med en kurs jag också! :)

Inte NTI

Hej Tina!

Mig veterligen så är det inte via NTI, utan ska vara fullt möjligt från landets övriga kommunala komvux. Du kan säkert ha rätt i att det är något med avtal mellan kommuner, men det borde funka!
Lycka till med spanskan och lycka till i Madrid!
/Niklas

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nya trådar

Back
Toppen