Lättare bli av med hyresgäster

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det finns vissa garantier och försäkringar man ska skaffa sig.
En av dom kallas "Garantia de Alquiler" Dom garanterar att den som inte betalar àker ut pà 2 mànader. om dom inte lyckas med det, betalar dom hyran tills det att dom lyckas vräka hyresgästen. kostar kanske 100€ per hyreskontrakt

Det finns vissa garantier och försäkringar man ska skaffa sig.
En av dom kallas "Garantia de Alquiler" Dom garanterar att den som inte betalar àker ut pà 2 mànader. om dom inte lyckas med det, betalar dom hyran tills det att dom lyckas vräka hyresgästen. kostar kanske 100€ per hyreskontrakt

Om denna försäkring fanns innan lagändringen..hur bar dom sig åt
att få ut folk..skickade dit folk med "västar" eller :eek: Kunde ju
ta år med att gå till domstol för att få ut folk..inte värst lönsamt
för ett sån´t försäkringsbolag eller?
Före lagändringen:
http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=12499&sectionId=201

Vad vet jag? P ;;;;;)

En av mina grannar har detta problemet , hyrde ut 2008 genom en firma.
Hyresgästerna betalade de första hyrorna, I april i år stängdes el och vatten.
Enligt hörsägen är nu ärendet avgjort i domstol , men dessa individer låter sig inte delgivas. De har flytt fältet och hyr någon annan stans nu. Vi i området väntar bara tills ägaren kan ta sitt hus i besittning och på vilka skador som huset har.

Denna Engelskman välkomnar säkert den nya lagen , även jag gör det!!!!

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
En av mina grannar har detta problemet , hyrde ut 2008 genom en firma.
Hyresgästerna betalade de första hyrorna, I april i år stängdes el och vatten.
Enligt hörsägen är nu ärendet avgjort i domstol , men dessa individer låter sig inte delgivas. De har flytt fältet och hyr någon annan stans nu. Vi i området väntar bara tills ägaren kan ta sitt hus i besittning och på vilka skader som huset har.
Denna Engelskman välkomnar säkert den nya lagen , även jag gör det!!!!

Hola Sharky!
Om man läser detta jag hittade en gång på Sydkusten så blir man
verkligen mörkrädd..särskilt sista delen :arg:
Men - det var innan nya lagen..;;;)
http://www.sydkusten.es/engine.php?articleId=14133&sectionId=201

Ciao P ;;;;;)

Just därför har jag inte vågat hyra ut min lägenhet! Det säkraste (?) sättet att hyra ut är väl till sina vänner/bekanta, dem som man litar på vill säga. Fast helt hundra kan man väl aldrig vara...
Dock tror jag inte att sånt här händer så våldsamt ofta, annars hade man ju hört om det mer även i Sverige (inte bara här på forumet). Mina släktingar har hyrt ut sitt hus i Torre under flera år och aldrig råkat ut för ockupanter. Värre har det varit med dem som har förstört saker...

Just därför har jag inte vågat hyra ut min lägenhet! Det säkraste (?) sättet att hyra ut är väl till sina vänner/bekanta, dem som man litar på vill säga. Fast helt hundra kan man väl aldrig vara...
Dock tror jag inte att sånt här händer så våldsamt ofta, annars hade man ju hört om det mer även i Sverige (inte bara här på forumet). Mina släktingar har hyrt ut sitt hus i Torre under flera år och aldrig råkat ut för ockupanter. Värre har det varit med dem som har förstört saker...

Ja det är väl inte så lätt att vara säker men känns ändå
som ett spanskt fenomen eftersom dom har haft denna konstiga
lagstiftning då man är utan sin bostad i "evigheter"...Nu är den ju
ändrad iaf...Om man hyr ut sin bostad
via MasAmigos tex - så kan det väl knappast
bli stora problem..Kanske måste vara medlem.
Kostar en del men man kan sitta med armarna i kors..
Bara håva in kulorna :vissla: Ganska tryggt och jag
tror det är bra när jag läste villkoren.
Nu pratar jag om Torrevieja förstås som i ditt
fall Rincon :D
Ciao P;;;;;)

Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen