Långtidshyra bil

myramis

Medlem
Finns det möjlighet att långtidshyra bil, flera månader, till bättre hyra än veckohyra? I trakten av Alicante/Torrevieja? Firmor?
Finns typ "RENT A WRECK" i Spanien?

Får jag köpa bil i Spanien om jag inte äger fastighet eller har ngt hyreskontrakt?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Om det inte Är högsäsong kan du fà bra priser. Jag lyckades fà en Focus för 230€ i màn. detta under 2 màn. fast jag var tvungen att àka till dem var 15 dag sà att de kunde kolla km pà bilen och ev. serva den

Finns det möjlighet att långtidshyra bil, flera månader, till bättre hyra än veckohyra? I trakten av Alicante/Torrevieja? Firmor?
Finns typ "RENT A WRECK" i Spanien?

Får jag köpa bil i Spanien om jag inte äger fastighet eller har ngt hyreskontrakt?

Du kan köpa bil men måste ha NIE-nr och helst då bankkonto där
bilskatt och försäkring dras...
Får väl "låna! en adress" för NIE :)

Ciao P :sol:

Om man har en "lånad adress" på sin NIE handling, hur gör man för att ändra till sin riktiga adress när man har en sådan?
spainsmile

Ditt NIE är inte associerat med nàgon adress, sà du behöver inte göra npagra ändringar. Antar att vad P menar Är om polisen kräver en adress när du ansöker om NIE.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Jag har ju NIEnummer på lånad adress;:;;). överlycklig, första steget till min Spaniendröm!

Hyra av äldre bilar.

Lyfter frågan igen;
"RENT A WRECK" liknande i Spanien (Alicante), har de något sånt?

Det finns inte i Spanien av den enkla anledningen att lagen sätter en gräns för hur gamla hyrbilar får vara. Jag kommer inte ihåg exakt hur gamla de får vara men det är inte speciellt gammalt - så några wreck till uthyrning finns inte.

Det finns inte i Spanien av den enkla anledningen att lagen sätter en gräns för hur gamla hyrbilar får vara. Jag kommer inte ihåg exakt hur gamla de får vara men det är inte speciellt gammalt - så några wreck till uthyrning finns inte.

Vilket kanske är anledningen till att Mercedesen i denna tråd är avställd ?
http://spanienforum.se/resa-med-bil/7839-privat-biluthyrning.html

Så vitt jag förstår så var det i alla fall inte någon större prisskillnad mot andra bolag som hyr ut - men det kanske beror på hur lång period och vilken säsong man önskar hyra ...

Jag skaffade mitt NIE när jag studerade i Alicante och angavs studentlägenheten som min adress. Även om jag bodde där ca 4 veckor den gången. Men de frågade inte...

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen