La Mata

Ingrid P

Ny medlem
Jag skulle vilja veta så mycket som möjligt om staden La Mata!!
Hur är staden?
Vädret?
Service och liknande?
Stränderna?
Jag har hört att havet är väldigt strömt i detta område,stämmer detta?

MVH
Ingrid

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
La Mata är egentligen ingen egen stad utan en del av Torrevieja. Affärer och restauranger på nära håll, allt inom gångavstånd. Bussförbindelse till Torrevieja (och Alicante).

Vädret är som på hela Costa Blanca, varmt och torrt på sommaren, svalare på vintern. Nu i höst har vi fått nyheter att det har regnat ganska ofta där. På sommaren kan det vara upp till + 38 (eller mer) men vinden fläktar ganska bra från havet. La Mata stranden är nog den längsta och bästa stranden i området.

Många gillar La Mata för att den är lite lagom stor. Och att det är nära till naturparken (vid saltsjön) där det finns vandringsleder.

Jag har mitt ställe i Torre men jag tar och går till La Mata ibland på mina promenader.

La Mata gillar jag thumb Lagom stor by som är som en egen liten stad.
Fantastisk kanonfin och stor strand. Kan vara lite strömt på vissa ställen
och då ska man respektera röd flagg.
Finns både nytt rådhus och kyrka. Och allt man behöver.
Egen vårdcentral bl a.
Nära med buss in till Torrevieja.
På onsdagar är det marknad som är lagom stor.

Ciao P ;;;;;)

Nya trådar

Back
Toppen