Ladda Yoigo mobila bredband

inahed

Ny medlem
Hej. Sitter i Torrevieja och har köpt ett Yoigo mobilt bredband. Det är laddat med 5 Euro. Jag har inte fattat hur jag laddar det med mera pengar. Har försökt via Yoigos hemsida och matat in kreditkortsuppgifter men får bara en massa felmeddelanden. Hur f-n gör man? :confused:

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hmm hade en gång problem med att butiken skickade hem kontantkortet utan att det var "aktiverat", har du gjort detta? Är det någon "clave" dvs lösenord som du ska fylla i de inställningar eller dylikt?

Hej. Sitter i Torrevieja och har köpt ett Yoigo mobilt bredband. Det är laddat med 5 Euro. Jag har inte fattat hur jag laddar det med mera pengar. Har försökt via Yoigos hemsida och matat in kreditkortsuppgifter men får bara en massa felmeddelanden. Hur f-n gör man? :confused:

Hola Inahed..välkommen till forumet spainsmile
Jag har samma problem med "3" i Sverige och kan bara ladda
via ringa telefonbanken. Prata med dom är ingen idé..

Du får väl gå till butiken annars i Torre C och slå näven i bordet..:wall:

Ciao P ;;;;;)

Jag åkte ner till Phone House i Carrefour och de hjälpte mig att ladda upp med 50€. Får se nu hur länge det räcker. Verkar gå åt ganska snabbt iallafall.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag åkte ner till Phone House i Carrefour och de hjälpte mig att ladda upp med 50€. Får se nu hur länge det räcker. Verkar gå åt ganska snabbt iallafall.

Bra att det löste sig..Yoigo är ju svensk/finska
Teliasoneras dotterbolag och har tagit upp sig i Spanien
efter några "magra" år.
Hoppas det inte är alltför dyrt nu då..:confused:

Ciao P ;;;;;)

Yoio tar runt 1.5€ per 24h surfande. sà det räcker i en màn. iaf med contrakt. men tror att kontantkort har samma taxa

Hej,

Har anvaent dem ett tag, gick bara in i vilken butik som helst daer man kan fylla paa till mobiltelefoner och laddade. Allt de behoever aer sim-kortets "mobil-nummer".

/Magnus

Hur funkar det med ett mobilt data SIM kort, kan man använda det för att ringa lokalt också, det finns ju ett "telefonnummer" på kortet enligt ovan?

/Bengt

Jag har Movistar för smartphone. Fungerar i tablet-dator i alla fall.

Kostar 9€ per månad som man kan ringa för plus 7,50€ per månad för obegränsad datatrafik. 16,50 plus moms alltså.

En litet omvänd lösning men fungerar för både prat och surf. Nackdelen är att jag måste flytta simkortet till telefonen om jag inte vill bära med tableten. De lär ha ett tvillingkort för 3€ per månad som tar bort det bekymret.

Detta är ett fast kontrakt. Visade sig vara billigast. Tillfälliga lösningar ofta så mycket dyrare, särskilt i fråga om förbrukning, att fasta blir billigare. Även om man inte använder dem hela året.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Hur funkar det med ett mobilt data SIM kort, kan man använda det för att ringa lokalt också, det finns ju ett "telefonnummer" på kortet enligt ovan?

/Bengt

ja, med Yoigo är det ett sim kort och mobil nummer du fàr.

Alltid när jag ska utomlands kollar jag de olika ländernas uppkopplingsmöjligheter på denna sida. I menyn till vänster kan man välja land och se vilka abbonemang som finns, kontantkort osv. Brukar stå ganska bra beskrivet vilka inställningar man behöver göra. Verkar som Yoigo t.ex. inte har stöd för VoIP (t.ex. Skype) och det är ju inte så bra...

Nya trådar

Back
Toppen