Lagfartspris

Viva

Medlem
Hjälp mig att reda ut begreppen!

Lagfartspris är det lika med det pris som man betalar för sin fastighet, sedan tillkommer skatter etc på detta belopp? Ex, jag köper en fastighet med pris 70 000 E, är det då 70 000 E som är lagfartspriset, dvs köpeskillingen innan alla skatter och avgifter vid köp lagts på?

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hjälp mig att reda ut begreppen!

Lagfartspris är det lika med det pris som man betalar för sin fastighet, sedan tillkommer skatter etc på detta belopp? Ex, jag köper en fastighet med pris 70 000 E, är det då 70 000 E som är lagfartspriset, dvs köpeskillingen innan alla skatter och avgifter vid köp lagts på?

Ja, det är rätt. Av lagfartspriset brukar många lägga 3000 euro i reservationsavgift för att få objektet borttaget från marknaden, men den ska ingå i lagfartspriset.

Nya trådar

Back
Toppen