Landsbygden - nästan

rinconada

Känd medlem
Jag vill tipsa här om några ställen i Andalusien, både för besök och för dem som söker boende. Det finns ett stort antal med mindre "pueblos" längs kusterna (och inlandet naturligtvis) som inte många har ens hört talas om.
En sådan liten stad är Albuñol, i Granada provinsen, ca 5 km från Medelhavet.
Där bor det flest spanjorer, inte många utlänningar.

Lite mer info:Albuñol - Wikipedia, the free encyclopedia

Andra små städer i området är: La Rábita, El Pozuelo, La Mamola, Castel de Ferros, Polopos osv

Området av Alpujarras är värt ett besök om man gillar att gå på tur uppe på begen.
Las Alpujarras - Home
Granada Costa Tropical Spain. Directory for properties, holidays, information

Längre in i landet finns Lanjarón, väldigt vackert beläget på sluttningarna. Därifrån får vi bordsvattnet med samma namn.
Andalucia information, tourism & holiday destinations, accommodation, property, travel & culture, Andalucia, Spain.

I provinsen Almeria finns bl a småstäderna Adra och Berja. Lite info på engelska finns:
Adra, Spain - Wikipedia, the free encyclopedia
Berja - Wikipedia, the free encyclopedia

Polopos, Castell de Ferro, Costa Tropical, Spain, pictures and Tourist Information

Lycka till med sökningen!:)

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Albuñol är en plats som jag velat besöka länge, dock har det inte blivit av hittills. Men tack för inspirerande inlägget! Kul läsning du har postat.

Tack! Jag ville hitta mitt boende just där, och gjorde det, men var för seg att "slå till". Någon annan hann före mig. Men det kanske var lika bra det...
Nu är jag nyfiken. Hur hittade du staden? Den finns ju lite "avsides" och är sannerligen ingen metropol...

Nya trådar

Back
Toppen