Los Balcones

Hej på er!
För en dryg månad sedan fann jag ett boende i Los Balcones på en mäklarsida som jag tyckte om. Har nu tillträde 12:e mars! Vad har ni för erfarenhet av Los Balcones?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag har bott där kortare perioder hos mina släktingar. Tycker det är fint och fridfullt. Det finns lite småbutiker, restauranger och en supermarknad vid kyrkan, apoteket en stenkast bort. Bussen kommer och går, dock inte väldigt sent på kvällarna. Jag vet inte hur de går under helgerna, glesare turer förmodligen. Jag har fått höra att priserna kan vara höga därför att Los Balcones anses "posh".

Fint och fridfullt tycker jag också är en passande beskrivning, nära till allt det viktigaste och inte allt för långt ifrån allt det onödiga :-)

Har varit och cyklat i området och det kändes lugnt och trevligt. Men en bit från havet är det onekligen och bil känns som viktig att ha om man bor där. Men ofta känner man vad som känns bra för egen del. Lycka till!

Vi har hus där. Det som gjorde att det tippade över för oss var varierad bebyggelse, lite trafik men ändå folk som bor på riktigt och åker till jobbet på morgonen.
Det finns många stora flotta hus och jag har också hört att det har hög status. Dock är området stort och varierat.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
De har ju fina sportanläggningar där! Brukar spela lite innebandy där uppe vid Filton :) Tycker det ser väldans trevligt ut

Det er både og på Los Balcones. Man får veldig billige leiligheter i de eldste boligkompleksene på nedsiden av veien, lengst oppe. Har sett mange slike med 2 soverom til rundt 50.000 euro. De er i eldre bygg og rommene er små, men det er veldig fredlig og jeg kjenner en hel del som trives veldig godt der. Kort vei til Torrevieja sentrum, sykehus og det mest nødvendige (mercadona, apotek, restauranter osv). Det er også greit å komme seg til stranden.

På oversiden av veien er det nok mer eneboliger og litt mer posh.. samt høyere priser.

Los Balcones är nog trevligt, men jag har aldrig hört benämningen "posh" i samband med det området. Däremot har väl Cabo Roig alltid ansetts och anses nog fortfarande som "posh". Fast där finns ju inte min "favvorestaurang" i överkomlig prisklass förstås. ALINGHI, som finns inne i Torrevieja och i Los Balcones.
rocio

Det är nog frågan om var i Los Balcones man har sitt hus, om det är "posh" eller inte. Det som jag tänker på/har hört om är villaområdet med stora trädgårdar och pooler. Som finns i området ovanför kyrkan. Och det är ju fråga om tycke och smak...
Dessutom var det en fråga om Torrevieja. CR är ju Orihuela.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.

Övre delen mot La Florida till är faktiskt Orihuela.

Det är milt sagt väldigt "flytande" gränser mellan vad som tillhör Torrevieja, och vad som tillhör Orihuela. T.ex. så hör en del av Los Altos till Torrevieja och en del Orihuela. Likadant med Punta Prima :confused:.
rocio

Har inte riktigt koll på övre, nedre o.s.v ännu. Tyckte det verkade vara lugnt & fint område. Grannen sa att många var permanentboende. Nära lite affärer och restaranger. Jag och min ena dotter åker snart ner för att ta emot nycklarna och för att få en offert på målningsarbeten. Relampago heter gatan. Längtar!

Var finns denna gata? Inte med på Google Maps. Svårt att säga om det är övre, nedre....

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Borde vara Orihuela då??? Frågan startades av en annan.(ravnahalla) Nu har han/hon svar att det är "övre".

Finns de ingen "zon karta" för costa blanca?

Vet inte om vi bor i punta prima, La Florida eller Playa Flamenca :)

Lugn det ligger i Orihuela Costa. Det ser man på typen av sopkärl. Nära busshållplats. Lugn gata i en svacka. Det bor en svensk herre med en Schnauzer där. Vi bor en gata bort.

Tack Nalle. Bra karta. Det konstiga i kråksången är att boende på tex Av Elche, C/Hollanda (de som är högst uppe på backen) osv får post från Ayuntamiento de Orihuela, med postadress Orihuela. Men det spelar ju ingen som helst roll...inte för mig. Bara roligt att veta.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

Nya trådar

Back
Toppen