Los Locos

rinconada

Känd medlem
varför heter stranden Los Locos? Enligt en uppgift har det funnits ett sanatorium för mentalpatienter där en gång i tiden. Därav namnet.
(loco=vansinnig, galen)

Attachments

• Playa de los locos....jpg
    Playa de los locos....jpg
    96,7 KB · Visningar: 226
Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
varför heter starnden Los Locos? Enligt en uppgift har det funnits ett sanatorium för mentalpatienter där en gång i tiden. Därav namnet.
(loco=vansinnig, galen)

Du kanske även kan svara på varför Playa Del Cura heter så? Jag har för mig att det betyder typ Prästens strand? men min spanska är inte tillräckligt bra. Skulle iaf vara intressant att veta vart ifrån den fått sitt namn! :)

Du kanske även kan svara på varför Playa Del Cura heter så? Jag har för mig att det betyder typ Prästens strand? men min spanska är inte tillräckligt bra. Skulle iaf vara intressant att veta vart ifrån den fått sitt namn! :)

Det påstås att en drunknad präst spolades upp på stranden en
gång för länge länge sen :(

Chao P :sol:

Du hann före P! Jag kan tillägga att det "roliga" i kråksången är att många gator där har skandinavisk anknytning. Betyder det att vi är lite "locos"?

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
varför heter stranden Los Locos? Enligt en uppgift har det funnits ett sanatorium för mentalpatienter där en gång i tiden. Därav namnet.
(loco=vansinnig, galen)

Det stämmer. Öppnades i början pà seklet som en sommarfilial till ett sanatorium i Murcia. Stängdes under inbördeskriget.

En mäklare jag träffade berättade att det skämtas om att stranden heter så för att alla galna skandinaver badar där hela året!! Men historien om sanatoriet ligger nog närmare sanningen. :)

Hej jag med min dåliga spanska att jag är locos Sueco:):):):)

Loco sueco (om det stämmer) locos betyder många galna, dvs är pluralform,
:)
Annars heter det ju: Mad dogs and Englishmen (go out in the middady sun).

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen