Los Pacos

florecita74

Ny medlem
Hej alla glada :).

Som sagt så flyttar jag,sambo och fem månader baby ner till Fuengirola den 23 februari nästa år. Vi har fått et erbjudande om en lägenhet med två sovrum/badrum för 500e i området Los Pacos. Finns det någon som kan berätta lite om området,bra/dåligt och även annat smått o gott som kan vara intressanta för småbarnsföräldrar. priset för hyran,är det rimligt? Hoppas på många svar :)...

Mvh Anna
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Omrâdet är ett vanligt medelklassomrâde, trevligt och helt OK, men en bra bit frân stranden. Hyran tycker jag är för dyr, försök pruta till 400 E. Annars finns det massor av andra lägenheter för det priset.
 
Aha..ok...då ska jag försöka pruta lite,jag har även bett om mera bilder. Hur är det bästa sättet att ordna en lägenhet härifrån Sverige egentligen? Vill ju gärna ha en klar för när vi kommer. Hur långt ungefär är det till stranden? Flera kilometer eller är det gångavstånd? vad rekomenderar ni för en småbarnsfamilj som oss?? Vi ska ju vara föräldralediga i några månader när vi kommer men siktar på att hitta varsitt jobb,är det möjligt nu i krisens tider?
Många frågor på en gång va:)? Hi,hi..
Mvh Anna
 
Det er et område hvor der bor mange från Finland. Der er finsk skola, kindergarden, osv.
Området er snygt. Kanske fordi borgmesteren selv bor i Los Pacos!!! Det ligger lite tilbage från turistområdet. Dvs. turisterne kommer inte lige forbi / igennom Los Pacos. Det kan vel vära bra! Priserne er också lite mindre end nede på strandpromenaden / turiststråket. Ca. 20 - 25 min. gåtur till playaen.
 
Tack för svaren ,nu har jag ett litet hum om vad det är för område. Vad skulle ni själv rekomendera? Det finns så mycket jag vill veta,men vad tycker ni är det viktigaste vi ska tänka på inför våran flytt och när vi väl är framme?
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Att leta lägenhet frân Sverige är bâde lätt (eftersom det finns en stort utbud, man kan välja och vraka) och svârt (eftersom du inte kan titta pâ lägenheten)
Känner ni folk i Fuengirola som kan titta pâ lägenheten och omrâdet ât er? Jag hade aldrig hyrt utan att titta pâ bostaden, det är sâ mycket som ska klaffa. Att hyra kort tid medan man tittar pâ en definitivt boende är kanske jobbigt med bebis, men en idé är ju att en av er âker ner ett par dagar och kollar lägenheter i förväg?
Saker ni bör tänka pâ: barnsäkerhet, balkong mot öst/syd, pool (barnpool), lugnt omrâde utan för mycket trafik och barer/hotell med underhâllning, affärer pâ gângavstând, renlighet. Grannar? Kolla vad som ingâr i hyran. El och vatten ingâr normalit inte, men "comunidad" avgift till ägareföreningen, ska ingâ.
 
Lägenhet i Fuengirola

Jag brukar faktiskt avråda från att hyra lägenhet från utlandet, i synnerhet om man inte känner till området.
Det är alldeles för lätt att gå på en nit, hamna i ett område som man inte trivs i och i en lägenhet som inte motsvarar förväntningarna. Kanske dessutom med störiga eller på andra sätt otrevliga grannar.
Det bästa är att åka ner och ta in på ett billigt hostal eller lägenhetshotell under en vecka och använda den tiden till att leta rätt på något som man trivs i.

Vad gäller Hostal så kan jag rekommendera Hostal Italia som ligger strax intill kyrktorget: http://www.hostal-italia.com/

Och beträffande lägenhetshotell så är Hotell Pyr bra: http://www.hotelpyr.es/

Personligen skulle jag inte reflektera på Mumindalen (Los Pacos).
 

Nya trådar

Back
Toppen