Måste man ha mur?

Eldorado

Avstängd
Murarna i Spanien är lika trista som de höga häckarna i fina svenska förorter, men förhindrar insyn också. Jag tycker det är bra om man kan se ut vilka som finns på vägen och har hittat ett bra hus utan mur, vågar man ha det och duger ett staket?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Mur hjälper inte mot något annat än insyn. Och då är det
ju bra för bovarna för då kan dom jobba ostört :)
Visst är det trist med alla murar...

Ciao P :sol:

Hej Eldorado!
Ett staket är väl ett bra alternativ till mur. Man kan ju välja ett som skyddar mot direkt insyn men som gör att man har viss "utsyn" och kontakt med förbipasserande och övrig trafik. Som sagts tidigare, hela murar är inte så roliga, verkar lite Kumla :(. Och inte vet jag om det skyddar nämnvärt mot inbrott heller.
GLAD PÅSK!
rocio

Hej Rickard!
Eldorado talar om ett hus utan mur mot vägen om jag har förstått rätt :confused:. I sådant fall behöver han väl inte ha en mur om han inte vill, eller...?
rocio:sol:

Last edited:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Glöm mur som inbrottsskydd!
När hustrun och jag sitter på vår solaltan och äter lunch idag så skriker hustrun till när det kommer upp två händer ovanför murkrönet som alltså är ca 10 meter upp från marknivån. Händerna tillhörde en pojke på kanske 12 år och han använde ett 12 millimeters kopparrör som går utvändigt på fasaden upp till en vattenpost på altanen, som hjälpmedel när han klättrade upp. Nu satt vi ju där så han fick bråttom ner igen men en sketen mur är alltså inget hinder bevisligen.
/Rottweiler

Nya trådar

Back
Toppen