Malaga vs Torrevieja?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
I Torrevieja finns väl ca 3000 svenskar (inskrivna). Det stämmer att priserna är lägre i Torrevieja än Málaga. Jag har inte bott i Málaga men varit där kortare perioder. Jag tyckte att det var grönare där. Om man ár utanför stan. I städer finns ju parker som är gröna, samt palmer, men jag menar naturen övrigt.

allt har sina plus och minus...
det var nästan 20 àr sedan jag var i Malaga stad. Tycket den var ganska ful (sàg ju iofs inte mycket mer än industrihamnen samt lite till) antar att den ändrats ganska mycket

Malaga är 5 ggr större än Torrevieja. sà man kan inte jämföra dessa. Ungf som att jämföra Göteborg med Trelleborg.

Costa del Sol pàminner ganska mycket om Norra costa Blanca. berg och grönska... Södra CB är halvöken.

Själv föredrar jag CB för det är närmare till Valencia, Madrid och Barcelona

Nya trådar

Back
Toppen