Mar Azul/Torrevieja

AnitaÅ

Ny medlem
Snökaos i Skåne och vi längtar, om möjligt ännu mer, till Spanien. Vi gillar Torrevieja som vi har besökt vid ett flertal tillfällen. I vårt bostadssökande har vi nu börjat intressera oss för Mar Azul - som vi inte vet så mycket om och har inte heller besökt. Någon som bor i Mar Azul? Någon som vet lite om Mar Azul?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Mar Azul ligger lite söder om själva centrum. Men man kan gå om man gillar promenader. Inga backar som sinkar farten... Det finns lite restauranger osv så att man klarar sig i det dagliga livet. Jag har inte bott där själv men har hört att det är ett fint och lugnt område (för några år sedan).

Mar azul

Hola, vi började kolla på lägenheter nere i mar azul, litet fint område men vi tyckte det kändes lite för långt bort från Torrevieja... Men det är lugnt o fint där utefter kusten.. Vi hamnade efter mycket funderande strax norr om mar azul.. El Paraiso.. Vi gillar kusten jättemycket ner mot mar azul och vidare söderut ner mot punta prima, kanon promenadstråk och cykelvägar söderöver.. Vet inte om det var till någon glädje:) men håll till godo ändå!

Tack för svaret. Vi har funderat lite på El Paraiso också. Hur har ni det där?

Vi trivs bra och vi bor i husen närmast stora vägen och södra delen, nära till havet och nära till en fin strand, nära till mataffär Dial Prix o ca 25-30 min promenad in till centrum o paseon.. Perfekt för oss! Vi är ju också nykomlingar så vi har ju inte riktigt koll på allt ännu.. Men desto mera att upptäcka! O vi gillar kusten söderöver jättemycket.. thumb

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hejssan!
Mar Azul känner jag till. Bor där sedan ett år tillbaka några månader vår och höst. Planerar i skrivandets stund min tredje resa dit ner. Där är ingen playa direkt men fina badvikar med trappa ner på ett ställe, fin sandbotten. Jag trivs rätt bra där, vill inte bo inne i Torrevieja, inte Curaplayan! Bussen går runt kvarteret och det finns en hållplats till ute vid vägen till Torre centrum, där finns fler linjer att välja mellan. Promenerar för det mesta in, tar ca 40-45 minuter.

Hejssan!
Mar Azul känner jag till. Bor där sedan ett år tillbaka några månader vår och höst. Planerar i skrivandets stund min tredje resa dit ner. Där är ingen playa direkt men fina badvikar med trappa ner på ett ställe, fin sandbotten. Jag trivs rätt bra där, vill inte bo inne i Torrevieja, inte Curaplayan! Bussen går runt kvarteret och det finns en hållplats till ute vid vägen till Torre centrum, där finns fler linjer att välja mellan. Promenerar för det mesta in, tar ca 40-45 minuter.

Välkommen till forumet spainsmile
Det är trevligt i Mar Azul och roligt att få höra från någon som bor där.
Nära havet. Blir nog strandpromenad ända dit nån gång också :)
Har inte riktigt fattat vilken buss som går dit...
Lokalbuss el Cartagenabussen?

Chao P :sol:

Lokalbussen línea D-F Torrevieja-Los Altos-Rocío del Mar svänger av N-332 in mot Mar Azul, medan Alicante-Cartagenabussen stannar på N-332. Så var det tidigare iaf om det inte har ändrats på sistone.
rocio

Nya trådar

Back
Toppen