Mar azul

matte61

Medlem
Skulle vilja få kommentarer om området mar azul, verkar ju inte ligga långt från centrum i vilket fall.

Jag har skickat efter en gammaldags "pappers karta" över costa blanca :) på adlibris! jag har så svårt att veta var alla områden är och vad dom heter...

Områden mellan mar azul i söder och la mata i norr och allt öster om väg N332... om det är någon som har en bra karta med områdena utmärkta på så skulle det vara intressant att få ta del av den, kanske någon händig människa där ute skulle kunna göra en sån :) så man har nått att gå efter... Finns ju hur mycket kartor som helst på nätet Google mm men det står ju inte alltid vad områdena heter:) mycket text för ingenting blev det:) men nått ska man ju göra!! Ha det gott alla glada...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Beträffande Mar Azul så är det nära havet men en "riktig" sandstrand saknas, området är inte särskilt populärt bland skandinaviska köpare - men det som är till salu har relativt låga priser för att vara så havsnära. Grannområdet LaVeleta har många stora fina villor med tilltagnaa tomtstorlekar och höga priser

Jag har en karta som PDF med många områdesnamn jag kan maila, men hittar inte hur jag kan bifoga filen i ett PM - men skicka din epostadress så kommer den på mailen
/ m

Beträffande Mar Azul så är det nära havet men en "riktig" sandstrand saknas, området är inte särskilt populärt bland skandinaviska köpare - men det som är till salu har relativt låga priser för att vara så havsnära. Grannområdet LaVeleta har många stora fina villor med tilltagnaa tomtstorlekar och höga priser

Jag har en karta som PDF med många områdesnamn jag kan maila, men hittar inte hur jag kan bifoga filen i ett PM - men skicka din epostadress så kommer den på mailen
/ m

Hej, skulle en annan också kunna få tigga till sig den kartan? ;)

Hej Lundberg!
Tror du att du skulle kunna vidarebefordra Maarlis karta när du får den mailad till dig, så att dom på forumet som är intresserade skulle kunna ta del av den? Jag är totalt insnöad vad det gäller allt utom viss baskunskap när det gäller datorer :eek:. Det finns ju massor med kartor över Costa Blanca men dåligt med såna som visar lite mer specifika områden. Tänk om det fanns en karta med alla urbanisationer utsatta! Vilken dröm, men det är förstås orealistiskt med tanke på att det tillkommer nya med jämna mellanrum. Men tänk vad enkelt det skulle vara ;:;;). Vad kör taxichaufförerna efter? Och hur hittar utryckningsfordonen? Har dom några hemliga kartor som dom "tjyvhåller" på? Dom brukar ju hitta, trots säkerligen många gånger diffusa beskrivningar.
Alla som har tips på bra kartor över Torrevieja med omnejd:HÖR AV ER!!!
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag skulle vilja tillägga till ovanstående inlägg: Se till att ha en tydlig adress till er bostad i anslutning till telefonen om ni, vilket Gud förbjude, skulle behöva ringa efter läkare eller ambulans. Jag har också spanska bokstaveringsalfabetet i närheten. Jag är väl överambitiös, men det kan vara svårt att skilja på bokstäver i telefon.
rocio

Hola!
Jag använder dom här...urb står ju inte och lite dåligt uppdaterad
är google norr om stadskärnan men iaf.
Man kan ju gatuvandra så ser man var man är :)
Man skriver in "calle ..........samt låter Torrevieja stå kvar:
http://maps.google.se/maps?hl=sv&rl...code_result&ct=title&resnum=1&ved=0CBgQ8gEwAA

Och så använder jag den här som när man klickar på adressen i rutan,
en pil pekar på gatan. fast det är bara inne i stan.
http://www.e-torrevieja.com/mapa.asp

Ja som Rocío påpekar så är det oerhört viktigt att kunna sin adress.Turister som hyr vet ofta inte
ett smack om adressen. En man höll på att
stryka med pga detta läste jag för nåt år sen :(

Taxi kan ju dom flesta adresser om man bara vet den - hur kluriga nr,
namn och omr det än är. Konsulterar kollegor osv...

Ciao P :sol:

Last edited:

Nya trådar

Back
Toppen