Mijas växer...

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej.
jag ska förklara på ett enkelt sätt. Jag tycker mycket om Nerja och hyr just nu högst upp på sluttningen med otroligt vacker utsikt över Nerja. Men! För att kunna handla, gå ut på en restaurang på kvällen så rör det sig om en "promenad" på över två timmar, eller också är jag tvingad att ha bil vilket jag än så länge har. Jag vill heller inte hyra nere i stan utan utsikt, eftersom detta är av högsta prioritet för mig.

Efter många besök i Mijas Pueblo har jag vad jag tycker hittat idealet för mig. Jag kan hyra en lägenhet med utsikt över Kusten och Fuengirola, men samtidigt ha två minuters promenad till affärer, barer och restauranger. Underbar liten by om än kanske lite för turistig. Många kommer med bussar på dagarna, men kvällarna är lugna däruppe.

När jag kom ner till Spanien och skulle börja leta efter ett ställe att slå sig ner på fanns också intresset för t.ex nån liten Cortijo i trakten kring Frigiljana eller nån annan bergsby. Jag kom ganska snart underfund med att det var alldeles för kluddigt att ta sig hemifrån och till t. ex. stranden.

När jag bor i Mijas Pueblo så går det täta bussar ner till Fuengirola. Tar bara ca 20 minuter.

Svarar gärna på fler frågor om hur jag väljer bostadsort.
spainsmile

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Goranwint,
Jag tolkar din beskrivning som att du nu bor, i närheten eller rent av, ovanpå motorvägstunneln? Man har en riktigt fin utsikt över Nerja därifrån, men det är en bra bit till strand och centrum, som du säger. Men som sagt, det går ju buss där!

Efter att jag varit på tre resor till Nerja, med objekt tittande på plats, säkerligen 25 objekt totalt, så håller jag nu på att köpa ett objekt som ligger cirka 500 m ovanför Burriana stranden. Låter snabbt kanske, men har då följt marknaden i Nerja i tre år nu, och tittat på nätet på 1000 tals objekt! Man får ju grovsålla där först.

Mitt köp: Man går till Burriana stranden på 5 min. Tar något längre att gå till centrala Nerja, men på 15 minuter klarar man det med. Utsikt finns, fast inte lika hänförande som längre upp på berget vid motorvägen. Just ovanför Burriana så finns det många med utsikt, då allt är byggt i en sluttning.

Men det finns även centrala objekt MED utsikt! Tittade på ett lägenhet i den Västra utkanten av Nerja, intill flodfåran! Den låg på 5:e våningen och hade en takterass med en helt fantastisk utsikt!
Nära till centrum med TuttiFrutti torget etc. Stränder finns ju även nära det med, även om Burriana är min personliga favorit strand!

Ska för övrigt hyra ut lägenhet i mitt förvärv, som förmodligen blir helt klart i januari månad -2013. Ligger i den syd-västra änden av gatan "Calle Ubeda".

Hej Uffe. Som du trodde så bor jag alltså på motorvägen. Jättevackert! Älskar också Burrianastranden och jättetrevlig restaurangpersonal so gillar att lära mig spanska. Men! Efter ett besök uppe i Mijas så var jag såld. Efter ytterligare fyra så finns just nu inget annat. Allt finns inom gångavstånd däruppe. Dessutom finns ju täta bussar till Fuengirola och Torremolinos om man vill till stranden eller stora köpcentrum. Som hyresgäst har jag ju dessutom möjligheten att byta ort varje år om jag tröttnar.

Ja det är en av fördelarna med att hyra! Man kan lätt byta ort, land etc.
För mig är det en kombination av placering på 10-15 års sikt, affärside med uthyrning, samt att kunna använda själv!
Jag får åka och kolla in Mijas vid tillfälle!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen