Mopedkort?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Beror väl på vad du har i Sverige.
Har du bara på bil på ditt körkort så får du köra moped upp till 50cc, ska du köra större så måste du ha behörighet.
Samma som i Sverige tror jag med A1 och A kort.

Lag på hjälm på moped, men jag tycker man ser rätt många som åker utan.
 
På mitt körkort står det AM, det är det man får köra moped klass 1 på, dvs EU-moppar som får köras i högst 45 km/h.

Här har du mer information på Mapfre (försäkringsbolag) som visserligen är på spanska men Google Translate hjälper till rätt bra.

Och jag tycker man väldigt sällan ser mopedister utan hjälm, i alla fall här på Costa del Sol. Fast det är väl det enda de är noga med att ha på sig, annars är det med t-shirt, shorts och enkla sandaler även när de kör på de stora vägarna.
 
I spanien fàr du köra up till 125cc pà dit Bkort.
Vill du köra störra màste du skaffa A2kort. pà ett A2 kort kan du köra "moppar" upp till x kw (efter en snabb googling är det 35Kw eller ca 50cv) spelar ingen roll vilken cylindervolym.
Om du vill ha A kort utan limitationer. màste du första ha 2àrs erfarenhet pà A2.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen