Mot ekonomiska avgrunden?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
finns ju en massa spådomar om detta, men det kommer inte gå lika illa för Spanien som det gjorde för Grekland. Tror det är Spaniens stora export som räddar landet.

finns ju en massa spådomar om detta, men det kommer inte gå lika illa för Spanien som det gjorde för Grekland. Tror det är Spaniens stora export som räddar landet.
Nja, vi får väl se vad som händer, är mer skeptisk...
Hoppas att gurkexporten kommit igång i alla fall :D

Nej allvarligt talat, vilken stor export talar du om?
Jag trodde att främsta inkomskällan var "import av turister", men Spanien har ju blivit dyrt att semestra i för utlänningar.

Mvh
Monica

Jag är absolut ingen ekonomisk expert, men jag brukar försöka följa med vad som händer runt om i världen, kanske främst på det ekonomiska planet. Tyvärr så ser väl inte framtiden allt för ljus ut för Spanien, vad jag förstår. Sen kan vi ju hålla alla tummar och tår vi har för att så inte är fallet. Det är ju väldigt mycket som påverkar ett lands ekonomi.

problemet är bland annat emu. utan euron hade pesetan devalverats naturligt men det går inte nu.

risken är att emu samarbetet går i sank vilket skapar en kris av katastrofala mått för en del.

de som inte förstår detta är nog främst svenskar men jag tror polletten börjat trilla ned nu med tanke på de senaste veckornas börsras.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Allt löser sig så smånongom men det kräver politiker som tar ansvar. De som drivit fram EMU duger inte! Spanien skulle må mycket bra av att lämna valutasamarbetet - ekomomiskt sett. Nu råkar EMU vara ett politiskt projekt och det är därför det gått över styr.

Nya trådar

Back
Toppen