Movistar Fusión

  • Thread starter Thread starter SolenLyser
  • Startdatum Startdatum
S

SolenLyser

Guest
Movistar har ett erbjudande fram till månadens slut - fyra olika paket att välja på. För oss lönade det sig att byta:

Betalade tidigare 25,90 Euro för 6 Mbps ADSL, får nu 10 Mbps (fiberkabel om det finns på orten). Till detta tillkom tidigare kostnaden för linje och telefon: 18,37 Euro.

Betalade tidigare en mobiltelefon genom att fylla på vartefter, får nu denna mobil 100 minuter gratis samtal/månad samt 100 MB gratis data per månad med 4G.Vi fick en my mobil (gratis) som går att ansluta till internet.

Tjänsten ”TV Oline” ingår gratis i paketet som för oss på Kanarieöarna kostar 37,14 Euro/månad.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Tyvärr sà är Movistar skitdàliga pà att behàlla sina kunder.
Jag betalade ungf. 100 € i mànaden för fusion (fast telefoni, 1 mobil linje, ADSL 10Mb samt TV, som vi iofs inte kunde se eftersom vi inte hade täckning). plus 2 extra mobila linjer.

Fick ett erbjudande, av Orange där de gav mig ungf samma service, (lite mindre minuter och mindre data pà mobilerna) för 65€ plus att de gav mig 3 nya terminaler (samsung galaxy ace 2 eller likvärdiga)

När jag pàpekade detta för movistar för att se om de kunde erbjuda mig nàgot liknande sà var svaret jag fick att de kunde endast financiera nya mobiler till mig. Tror att en Xperia V skulle kosta 8 € i màn.)

Det var inte förrän jag hade givit OK till Orange dà Movisar fick för sig att de kunde kanske sänka priset pà linjer iaf.
 
Nalle, jag håller med dig om att Movistar generellt är skitdåliga. Är det inte så att Movistar är samma bolag som Telefónica men att det namnet Telefónica var så nersolkat att man tvingades byta?

Jag utgår från att jag måste tjata för att man skall ställa om från 6 Mbps till 10 Mbps. Med tiden lär man sig att man måste riva och slita för att något skall ske. TV kommer nog att fungera eftersom jag plockar ner signalen via internet till en iPad och skickar den vidare till en Apple-TV. Vamos a ver.

Jag betalar i alla fall minst 25% mindre än tidigare.
 
Tror inte att du behöver göra nàgot för att fà 10Mb, det behövde iaf inte jag.

Tycker faktiskt inte att de ger en dàlig service, bara att de är kassa pà att behàlla kunder.
Hade de gett mig en liknande offert som Oragegav mig. hade jag nog varit kvar hos dem. Men de kunde de inte, av nàgon anledning.

Angàende namnbyte trodde jag bara att det var för att varumärket Movistar blev mer känt än Telefonica.
 

Nya trådar

Back
Toppen