Mygg när och var?

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Alltså jag har huset i Los Altos och jag har ALDRIG lyckats vara där oavsett månad utan att bli biten! Jag får fruktansvärda bett som kliar nå infernaliskt. Överkänslig mot myggbett och vara norrbottning är ingen god kombination direkt :-D

Alltså jag har huset i Los Altos och jag har ALDRIG lyckats vara där oavsett månad utan att bli biten! Jag får fruktansvärda bett som kliar nå infernaliskt. Överkänslig mot myggbett och vara norrbottning är ingen god kombination direkt :-D

Här gäller det att läsa, jag hittade en liten villa runt 100.000 Euro där, bankåtertag men priserna är låga såg jag. Nära nya sjukhuset dock.

mygg

Märkligt! jag har släkt som har ett hus inte så långt därifrån, Los Balcones. Jag har aldrig varken sett eller hört en mygga där. Kanske beror det på att deras hus är uppe på höjden?

Det är nog så att bor man nära hav med saltvatten finns det inga myggor.Bor själv på Playa Acequion och har aldrig sett ett enda flygfä där,samt har stuga på kusten i Bohuslän och där ser jag aldrig myggor hellre (skönt)

offtopic Hej nyfiken fråga, var ungefär bor du/ni? Vi bor mittemot parken vid Playa Acequion. Kul att veta om man har några svenska grannar i närheten! :):)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
offtopic Hej nyfiken fråga, var ungefär bor du/ni? Vi bor mittemot parken vid Playa Acequion. Kul att veta om man har några svenska grannar i närheten! :):)

Hej!
Vi bor i ett av husen med pool dvs på stranden,bor du då vid dona Sinforosa.
I vårt hus bor nästan bara sommarboende Spanjorer

Hej!
Vi bor i ett av husen med pool dvs på stranden,bor du då vid dona Sinforosa.
I vårt hus bor nästan bara sommarboende Spanjorer

Aha så nära stranden. ;:( Haha, vi bor i samma hus som mäklarfirman eden ligger, och dom som säljer fönster. Precis bredvid poolaffären. Bakom fågelparken. :)

Hej Lundberg!
Du har nämnt "fågelparken" i tidigare inlägg. Var ligger den mer preciserat? Av namnet att döma så tycks det finnas mycket fåglar där. Det vore kul att göra ett besök.
rocio

Hej Lundberg!
Du har nämnt "fågelparken" i tidigare inlägg. Var ligger den mer preciserat? Av namnet att döma så tycks det finnas mycket fåglar där. Det vore kul att göra ett besök.
rocio

Hej, det tycker jag absolut att du ska göra. Jag vet inte om fågelparken är rätt namn. Den ligger vid Calle Doña Sinforosa sök på google maps så får du en fin bild. Parken ligger precis på stranden Playa del Acequión. Och det finns massor av fåglar där. På kvällarna kommer dom i stora moln och kvittrar. På dagarna så finns det en del burar i parken och sen så strosar dom större fåglarna fritt. Sen spelar de musik där ibland på kvällarna riktigt mysigt.

Märkligt! jag har släkt som har ett hus inte så långt därifrån, Los Balcones. Jag har aldrig varken sett eller hört en mygga där. Kanske beror det på att deras hus är uppe på höjden?

Jag har högt upp i los altos, vid consum..det verkar inte hjälpa, men nu tusan har pinjehäcken rykt så vi får se omd et blir bättre:-)

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

Nya trådar

Back
Toppen