Mygg o elände

Anna-lena

Ny medlem
Vi har precis köpt hus ganska nära saltsjöarna, hur ät det med mygg där. Läste också att Toretta III har problem med råttor någon som vet

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Har bott i södra Florida, här är några knep jag lärde mig:

1. Ha minst ett patio permanent inhängnat med insektsnät så man alltid kan ha dörren öppen utan att få något in i huset.

2. Se till att ha fåglar och fladdermöss i närheten. Se vilka lokala fåglar som äter myggor och bygg holkar anpassade för just de arterna (fladdermöss vill ha en speciell sorts holk där de flyger in underifrån). Rovfåglar hjälper dessutom till mot råttor och dylikt.

3. Har man en damm med fisk i kan man ha en lampa nära vattnet på nätterna som drar till sig myggen, fiskarna ser myggen och voila.

Hej Anna-Lena!

Här har vi just nu en tråd om mygg och i den tråden finns länkar
till många fler trådar :)
Mygg är ett gissel här året runt men dom försöker spruta vid
saltsjöarna. En del som inte bor här jämt har inga problem och andra som bor året runt känner av dom :(
Läs här:
http://spanienforum.se/djur-natur/8553-myggor.html

Chao P :sol:

Hej

Det finns tidvis mycket mygg vid saltsjöarna. Har tillbringat många semestrar i Torretta 3 och där finns mycket mygg. Vi har goda vänner som har en bungalow där och de har satt myggnät i fönstrena.

Råttor har jag, tack och lov :eek:, aldrig sett där, men de finns nog överallt där det finns soptunnor.

Bor i Torreta III vid saltsjön. Jag tror att vi för det mesta har mindre problem än andra ställen beroende på att kommunen är mycket noga med att spraya mot mygg. Råttor har jag inte märkt av.

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Var på besök hos ett par bekanta i Torreta 111 på kvällen, det var ingen höjdare att sitta ute pga, alla mygg. De hade även en elektronisk myggfångare som inte verkade fungera nämnbart. kanske finns bättre modeller på marknaden...

Nya trådar

Back
Toppen