Någon som använder Airsat?

johan8399

Ny medlem
Jag undrar om någon använder Airsats (http://www.airsat.eu/) lösning i Torrevieja-området? Eller kan någon rekommendera någon annan bra leverantör vad det gäller internet?

Jag ska ner till mina föräldrars hus i April och tänkte då hitta en lösning på internet. De bor inte permanent i Spanien utan spenderar några veckor/månader i taget. Så något längre abonnemang är inte intressant. Utan något man betalar vecko/månadsvis. Huset ligger i området kring Punta Prima och La Zenia.

Jag har kikat på lite olika leverantörer (broadbandcb.com, sattvplus.com, nolimitnet.eu) och deras lösningar, hastigheter och kostnader. Det som är intressant för oss är en Wimax-sändare på taket. Med en router och en hastighet på minst 5 Mbps med obegränsad surf. Vi ska koppla på ett par enheter dator, iPhone och iPad. Vi vill kunna streama film och normalsurfa(inte IPTV, det blir i en förlängning). Installation, router och sändare kostar ca 200 eur oavsett leverantör. Priserna som man betalar veckovis/månadsvis är snarlika.

Vilken tycker ni fungerar bäst med denna lösningen?

Ha d

//Johan
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Jag undrar om någon använder Airsats (http://www.airsat.eu/) lösning i Torrevieja-området? Eller kan någon rekommendera någon annan bra leverantör vad det gäller internet?

Jag ska ner till mina föräldrars hus i April och tänkte då hitta en lösning på internet. De bor inte permanent i Spanien utan spenderar några veckor/månader i taget. Så något längre abonnemang är inte intressant. Utan något man betalar vecko/månadsvis. Huset ligger i området kring Punta Prima och La Zenia.

Jag har kikat på lite olika leverantörer (broadbandcb.com, sattvplus.com, nolimitnet.eu) och deras lösningar, hastigheter och kostnader. Det som är intressant för oss är en Wimax-sändare på taket. Med en router och en hastighet på minst 5 Mbps med obegränsad surf. Vi ska koppla på ett par enheter dator, iPhone och iPad. Vi vill kunna streama film och normalsurfa(inte IPTV, det blir i en förlängning). Installation, router och sändare kostar ca 200 eur oavsett leverantör. Priserna som man betalar veckovis/månadsvis är snarlika.

Vilken tycker ni fungerar bäst med denna lösningen?

Ha d

//Johan

Hej vi har satttv fungerar kanon. Vart fel en gång och då hade de aktiverat någon annan som hade samma efternamn som mig så vi fick vänta 2 dagar på att det gick igång. Som kompensation så fick jag en månad fritt en annan gång när vi var nere. Sen om hastigheten verkligen stämmer i praktiken är jag tveksam till. Handlar ju mycket om hur huset ligger och hur långt det är till sändaren etc. Satttv kom ut och mätte innan vi behövde skriva avtal eller betala det gillade jag! Snabb och snygg installation.
 
Håller med

Hej!

Håller med Lundgren! Vi har Sattv och det har fungerat riktigt bra. Bor i Punta Prima-området och antennen riktad mot sändaren på hotellet i Punta Marina. Rekommenderas! Tomped
 
Vi kommer prova sattv när vi kommer ner, bor precis ovanför punta prima så hoppas de funkar bra där också.
 
Tack för återkoppling, valet blir nu ganska enkelt för oss :-)

Sattv verkar ju vara ett bra alternativ för oss! Jag har dock försökt ta kontakt via deras webformulär och infomail utan någon återkoppling… Det kanske rent av är bäst att stega in på deras kontor. Men jag vet inte om mina föräldrar måste skriva på några papper eller hur det fungerar. Det kanske räcker med en kopia på deras pass? Hade det varit ett abonnemang som tecknas måste man ju blanda in bank och lite annat smått och gott.

Ha d bra

//Johan
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Det enklaste sättet toror jag är att gå in på deras kontor och göra beställningen. För vår del visade vi vårt NIE nummer, betalade och de kom samma dag om gjorde monteringen.
Vi har 5mb/sek och ofta har vi den hastigheten. Ibland mer och någon enstaka gång lite mindre. Vi är väldigt nöjda. Men som sagt, det beror ju lite på var sändarna finns och hur mottagnongen är i det område där man bor. Men de kommer och mäter.
Lycka till!
 
Vi har just köpt i "grannbyn" Cabo Roig / La Regia och försökte förra veckan få SatTv bredband till vår villa, men de fick ingen kontakt med deras antenn från vårt tak. Nu ska Airsat göra ett försök när vi kommer ner igen i början av april. De säger sig ha bra signal i vårt område, så vi hoppas på det bästa. Annas ska Olé också fungara sägs det. De har dock inget bra on/off-avtal, vilket önskar, och den kvällen jag testade det hos bekanta dög det inte till någon bra uppspelning av playkanaler...
 
Har nu installeratr sattvplus i Orihuela

4,6 - 4,9 ner och 2,0 - 2,2 upp är bra när man betalar för 5.
Rekommenderas
 
Airsat har nu installerat bredband hos oss i La Regia/Cabo Roig. Efter montage av antennen på en extra hög stolpe på taket fick de god kontakt. Vi ligger nu på 7-9 Mbps, betydligt mer än de marknadsför:)
 
Nu var man hemkommen efter ett par härliga veckor i Spanien, längtar tillbaka(som alltid)...

Jag genomförde en beställning hos Sattv(internet 5 mb internet+sändare och router) på deras webformulär på fredagen. De ringde upp mig på lördagen och bokade installationstiden på måndag morgon. Vid lunch var allt uppe och rullade:-).

Måste säga att det har fungerat hur bra som helst under de 5 veckorna vi var där nere. Jag kan varmt rekommendera Sattv.
 

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.


PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].

Nya trådar

Back
Toppen