Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien.Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
- Flytta till Spanien? - Spanienforum hjälper skandinaver att hitta rätt bostad i Spanien (utan kostnad).
- Hyra ut bostad i Costa del sol? - Använd vårt formulär & få hjälp med uthyrningen. Luta dig tillbaka & inkassera hyresintäkterna.
- Ska du sälja din bostad i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
- Behöver du juridisk rådgivning som svensk i Spanien? - Använd vårt formulär för en bra svensktalande kontakt som kan hjälpa dig.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Ett bra erbjudande
American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.
PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Som uora säger är det bra och behändigt att anlita en gestoria. Du behöver inte flyga ner
ofta för de sköter om allt. Vatten, el, gas, bank...Och du kan ge dem fullmakt att skriva under "escrituran" om du vill. Jag gjorde det och enklare kunde det inte bli. Iofs skaffade jag bankkontot själv när jag var härnere. Först hade ja Bancaja /Bankia. Nu har jag bytt till Deutsche Bank, för jag fick kalla fötter efter alla skriverier om banker i kris. Varken den ena eller den andra har velat ha mer än pass eller NIE. (men jag gav dem bägge, för säkwerhets skull). Lycka till!
Hej! Såg ditt inlägg här om banken. Vi har också fått Deutsche Bank, men vilken höga avgift, på 0.4%! Jag har pratat med dem och de sa att det går att få ett fasta summan på vår lgh köp. Men jag har inte fått svar. Har du nån erfarenhet om hur snabbt de jobbar? De sa att jag skulle få svar i Måndag via mail. Men nu det är Onsdag
Ett bra erbjudande
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
Jag övergav Santander första veckan då problemen började hopa sig rätt fort. De ville inte bara ha bevis för att jag hade jobb i Spanien men också krav på att arbetsgivaren satte in pengar på kontot (d.v.s att jag själv satte över pengar räckte inte).
Dagen efter ringde de och sa att mitt sprillans nya pass hade gått ut och krävde att jag kom in med ett nytt. Om de inte klarar av att läsa datumet på passet kommer de säkert inte att klara att läsa viktigare dokument heller. "Tack och hej".
Ett bra erbjudande
Dålig kvalitet på bankkorten som avmagnetiseras fort men det har väl alla banker idag
Vill bara påpeka - i samband med att obligatoriskt iban-nummer infördes vid överföring av pengar – att banken inte längre kontrollerar om namnet på kontoinnehavaren stämmer med kontonumret (ibannumret).
Bankerna fritar sig från allt ansvar om du t.ex. skrivit fel kontonummer. Det är då för dig att försöka få tillbaka pengarna, vilket kanske inte alls är så lätt.
Kolla numret en extra gång innan du skickar iväg uppdraget!
När används magnetremsan alls???
Det är väl bara chip nuförtiden, och det kan inte avmagnetiseras. Möjligen få kontaktproblem om det är smutsigt, men det är väl normalt inget problem.
Det där undrar jag om det stämmer... Jag råkade skicka internationell transfer som skulle in på ett av våra konton med rätt kontonummer, men med Namnet som vi har på ett annat konto.
Då sattes pengarna in på kontot i det namnet - INTE det med korrekt kontonummer!
Ett bra erbjudande