N.I.E. / N.I.F.

chr57

Medlem
Hej, vad är skilnaden på N.I.E. och N.I.F.?
Vi har N.I.F. är det någon anledning att vi skaffar N.I.E. då vi inte är fast bosatta där?

/Chr

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
NIF är väl samma som NIE men med någon annan kontrollsiffra och används av skattemyndigheten (Om du inte är medborgare) Ni har redan NIE.
Juridiska personer har CIF.
NIF - Número de identificación fiscal (Skattemässiga)
NIE - Número de Identificación del Extranjero

Last edited:
Hej!
Jag tittade på min skattsedel (modelo 210) över Statlig Fastighetsskatt, och i rutan NIF står exakt samma siffror som i mitt NIE-nummer. Ingen extra siffra eller någon annan skillnad alltså. Det verkar som att Skattemynd. kallar NIE för NIF med andra ord think.
rocio

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej!
En gissning,jag har NIF på mitt företag samt NIE privat,tror det är skillnaden

Borde stå CIF om du har företag tycker jag :)
Certificado de Identificación Fiscal...
Kom på att det är kanske annat om man är autónomo, enskild firma?
Chao P :sol:

Last edited:
Borde stå CIF om du har företag tycker jag :)
Certificado de Identificación Fiscal...
Kom på att det är kanske annat om man är autónomo, enskild firma?
Chao P :sol:

Nja vet inte skillnad,verkar lite rörigt men för mitt AB står `` Tarjeta de identificacion fiscal`` och längre ner på pappret står NIF samt i all text skriver man NIF:confused:

Nya trådar

Back
Toppen