NIE nummer - vart?

Nicke1

Ny medlem
Hejsan

Vi har nu lagt handpenning på ett radhus och behöver nu NIE nummer samt bankkonto, har hört att det bara går att få NIE nummer på vissa poliskontor - hur är det i Torrevieja? Tacksam för svar/tips.
Mvh
Niclas

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hos Policia Nacional. De har ett kontor vid "Molino" parken.
Jag skaffade mitt i Alicante. Tog 1 dag.

:D
Ok, Molino parken? Ligger den i Torrevieja?

Hej Nicke!
Policia Nacional som "håller" i NIE-nr finns på
Calle Maldonado 57 i Torrevieja.
Kan ta en vecka om man inte har juridisk hjälp
av något slag, likaså bankkonto kan vara segt men prova
på Sabadell på C/ Azorin 12 bredvid Saluhallen i centrum.
Där finns svensktalande Pablo tex. Man kan behöva beställa tid till
övervåningen där han huserar men fråga dom som sitter till höger
om dom 2 kassorna. Stå inte i kö till kassorna utan vänta och se
om nån av dom två blir/är ledig till höger :D

Ciao P :sol:

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Nicke1!
Det är ju tråkigt att du tycker att Spanienforum är löjligt. Dom flesta andra har en annan uppfattning. Detta är ett forum som består av vanliga människor som älskar Spanien med dess klimat, livsstil och blandning av olika nationaliteter. Ingen här utger sig för att vara proffs, men tipsar gärna om vart man kan vända sig för att få hjälp av sådana. Om du har hittat ett annat forum som ger snabbare svar på dina frågor så tycker jag absolut att du ska vända dig dit. Men jag kan lova dig att åtminstone jag inte kommer att bistå med någon hjälp även om jag skulle kunna.
Blev du f-d för att det dröjde 21/2 tim. innan du fick svar på din fråga ang. Nie-nummer? Då skulle du nog inte köpa radhus i Spanien som är ett land som inte direkt är känt för sin snabbhet i div. köp/säljsammanhang.
Nej, vi andra stannar nog kvar i detta forum där jag och många andra har fått mycket hjälp av t.ex. Nalle. Och Rinconada och Preciosa, som tog sig tid att besvara dina frågor en lördagkväll.
rocio

Jag har inte stött på något annat forum i ämnet än detta Spanienforum, med så hjälpsamma och kunniga eldsjälar som står ut med och svara enträget på för många samma "löjliga" frågor gång på gång utan att idiotförklara någon.
Enligt min erfarenhet är majoriteten "utlandssvenskar" så självupptagna och ignoranta att de vare sig tar sig tid eller har förmåga att hjälpa andra om de inte själva har någon vinning av det.

Last edited:
Nicke1!
Det är ju tråkigt att du tycker att Spanienforum är löjligt. Dom flesta andra har en annan uppfattning. Detta är ett forum som består av vanliga människor som älskar Spanien med dess klimat, livsstil och blandning av olika nationaliteter. Ingen här utger sig för att vara proffs, men tipsar gärna om vart man kan vända sig för att få hjälp av sådana. Om du har hittat ett annat forum som ger snabbare svar på dina frågor så tycker jag absolut att du ska vända dig dit. Men jag kan lova dig att åtminstone jag inte kommer att bistå med någon hjälp även om jag skulle kunna.
Blev du f-d för att det dröjde 21/2 tim. innan du fick svar på din fråga ang. Nie-nummer? Då skulle du nog inte köpa radhus i Spanien som är ett land som inte direkt är känt för sin snabbhet i div. köp/säljsammanhang.
Nej, vi andra stannar nog kvar i detta forum där jag och många andra har fått mycket hjälp av t.ex. Nalle. Och Rinconada och Preciosa, som tog sig tid att besvara dina frågor en lördagkväll.
rocio

Håller med rocio....helt fel land att köpa boende om man tror att man får hjälp omedelbums. Eftersom detta forum är av frivillig art och personerna här delar med sig av deras kunskap och erfarenhet så får man räkna med att folk inte sitter uppkopplade 24 timmar här. Har själv fått en massa tips bara genom att läsa sådant som redan är besvarat utan att man ställt någon fråga.

Är jättetacksam för att ni veteraner (och ni andra som ger bra tips) här på forumet finns och är så tålmodiga och "orkar" svara på alla dessa frågor spainsmile

Även om Niicke1 gjorde ett plumpt uttalande så tycker jag man kan ha lite överseende. En gång är ingen gång. Passar även på att tacka för många goda råd på denna sida. Det mesta går ju att hitta här om man letar lite. Toppen!

Spanienforum

Sponsrat inlägg

Ett bra erbjudande

American Express SAS Eurobonus
Få 6 000 eurobonuspoäng direkt om du tecknar ett American Express SAS Eurobonus kort via vår LÄNK.
6 000 poäng räcker till en inrikes flygresa. Kortet är gratis & utan årsavgift.
Kika in erbjudandet på Americanexpress.se.

NIE

Ok, verkar ju lite löjligt med detta forumet!
Fick tips om ett annat o prövar det tills vidare.

Jag ber allra ödmjukast om ursäkt att jag inte varit snabb nog att svara. Jag har ingen dator hemma. Utan ska bege mig till närmast Internet café när jag vill skriva, hjälpa andra osv...
Dessutom trodde jag, i all min enfaldfhet, att "Molino parken" var ett känt uttryck för dem som läser detta forum. Iaf känner alla skandinaver i Torrevieja till detta namn.
Jag önskar dig lycka till med ditt sökande. Lycka till även med andra fora, om detta inte är till ditt smak.
I all välmening
Rincon...

Preciosa, jag har nu läst om banco Sabadell på ett par olika ställen och tänker undersöka våra möjligheter att låna genom dom.
Jag sitter dock (tyvärr :) ) i Sverige just nu, så jag tänkte försöka kontakta banken på distans.

Ett telefonnummer har jag luskat reda på, men min spanska är begränsad till ett 10-tal ord (än så länge) så jag vill ju gärna tala med någon som jag förstår, eller som pratar engelska.
Du vet inte vad den här Pablo heter i efternamn?

Älskar detta forum! :)
Har hjälpt mig så mycket!

Nya trådar

Back
Toppen