Norra Spanien:Reflexvästar för säkrare sex

Pelle

Ny medlem
Detta var lite udda... :)

Prostituerade tvingas ha varselkläder vid motorvägarna
Kvinnor som säljer sex vid motorvägarna utgör en trafikfara.

I norra Spanien tvingas de därför bära reflexvästar – eller böta 400 kronor.

Borgmästaren i Els Alamus i norra Spanien har anklagats för att driva kampanj mot de prostituerade.

I Spanien är de inte förbjudet att sälja sex, däremot är koppleri olagligt.

Borgmästaren Josep Maria Bea har också försökt att förbjuda kvinnor som säljer sex att operera på allmän plats.

Påbudet om att de ska bära reflexvästar menar han dock bara är en fråga om säkerhet.

Som alla andra som befinner sig nära körbanorna på motorvägen uppmanas de prostituerade nu att använda de gula reflexvästarna. I annat fall riskerar de böter på 40 euro (närmare 400 svenska kronor).

källa:Reflexvästar – säkrare sex | Wendela | Aftonbladet

EFE-SCANPIX

Last edited by a moderator:

Spanienforum

Sponsrat inlägg
Hej!
Vi rekommenderar följande tjänster kring boende och juridik i Spanien. Du förbinder dig inte till något när du använder våra formulär och det kostar inget.
Tack för att ni använder Spanienforum och gör det till en trevlig mötesplats för Spanienfantaster och alla andra!

PS. Spanienforum.se har fått nya ägare och vi kommer göra en del mindre justeringar under våren 2018. Allt för att forumet ska leva kvar och fortsätta fylla ett bra syfte, för nya medlemmar och såväl för våra forumveteraner. Finns det synpunkter eller idéer så är ni välkomna att maila på [email protected].
Hej Pelle...

...jag la in detta i kategorin "näringsverksamhet" här nedan
27 oktober. Läs inläggen..Rätt "kul"...Det stod om det i Spaniaavisen och Spaniaposten.
Länken funkade inte så jag rättade till lite om du inte misstycker. ;;;;;)

Jag trodde att det bara fanns gröna västar f ö...Jag hade en idé om att
"vanliga" promenerande (med hund tex) skulle ha andra färger. :D För att inte förväxlas...Nu fick jag höra att det finns alla möjliga färger..
Jag har bara sett gröna i Torre..

Vaya,vaya säger P, jag beundrar dom som kämpar emot prostitutionen
i Spanien som denne borgmästare i Els Alamus, Josep Maria Bea..;;;)
Människohandel ska inte ske i ett modernt samhälle..

Enl statistik jag läst så säger väl var 3:e man i Spanien emot mig..

Ciao P ;;;;;)

Last edited:
...jag la in detta i kategorin "näringsverksamhet" här nedan
27 oktober. Läs inläggen..Rätt "kul"...Det stod om det i Spaniaavisen och Spaniaposten.
Länken funkade inte så jag rättade till lite om du inte misstycker. ;;;;;)

Jag trodde att det bara fanns gröna västar f ö...Jag hade en idé om att
"vanliga" promenerande (med hund tex) skulle ha andra färger. :D För att inte förväxlas...Nu fick jag höra att det finns alla möjliga färger..
Jag har bara sett gröna i Torre..

Vaya,vaya säger P, jag beundrar dom som kämpar emot prostitutionen
i Spanien som denne borgmästare i Els Alamus, Josep Maria Bea..;;;)
Människohandel ska inte ske i ett modernt samhälle..

Enl statistik jag läst så säger väl var 3:e man i Spanien emot mig..

Ciao P ;;;;;)

Aha nu ser jag ditt inlägg, förlåt för dubbelposten!! tack för att du fixade länken.

Nya trådar

Back
Toppen